Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettlera
Läst 2682 ggr
Cornish-rex
0

tips till nybörjare

Hej!!

Verkar väldigt lockande att testa på lera när man ser era underbara figurer. Är helt nybörjare inom detta, men det finns väl något som heter Cernitlera? Är det den leran som är den lättaste att jobba med? Eller vad rekomenderar ni till en nynybörjare som är lätt och roligt att hålla på med ;)? Var kan man köpa leran??

Hoppas på många lärorika svar!

Mvh Emma

Allamej
0

Personligen tycker jag bäst om sculpeylera som finns att köpa på leksaksaffärer och hobbybutiker.

Cernit brukar kosta lika mycket och är hårdare att knåda :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CarolineO
0

Även jag föredrar sculpey, men använde länge cernit istället, och det gick också bra   =0)  Har hört en del som tycker cernit är den bästa leran… smaken e väl som baken, tack & lov  Skrattande

Cornish-rex
0

Aha…hur dyra brukar sculpey vara då? Är det bara att Cernit är hårdare eller är det mycket som skiljer?

Tack för svaren båda två! Skrattande

Allamej
0

Sculpey och cernit brukar kosta samma där jag sett dom iaf. :)

Personligen så tycker jag att sculpey är lättare att handskas med i huvudtaget men det är helt klart en smaksak :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Allamej
0

Det där var inte meningen jag lovar! :)

CarolineO
0

Allamej: Jag har tagit bort dubletten och tripletten  ;0)

Cornish-rex
0

Vad brukar cernit kosta då :P?

Allamej
0

Jag bor i en stad som är rätt dyr överlag men både sculpey och cernit brukar gå mellan 23-29 kr för dom små paketen

Cornish-rex
0

okej, tack för svaren Allamej !