Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 1157 ggr
dragonstar
0

Fråga angående Ramar.

Jag har köppt måttbeställda ramar till mitt projektarbete. Nu när jag kom hem oc tänkte bygga ihopp en av dem upptäckte jag att dom har två sidor. Den enda är helt plan och den andra har som en lite kilklack länskt ut. Nu undrar jag vilken sida som ska vara mot duken. Har alldrig haft en sån ram förut. Så vad är det som gäller? Tänkte att den lilla extra upphöda kanten kanske var där för att ma nska ha den mot tyget så att det spänns snyggare. eller ska det vara mot vägge nnär man hänger?

Hoppas att någon av er vet vet inte vilket forum denna fråga parrar bäst på. MVH Emma

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

precis
0

ofta vänder man den lilla utskjutande klacken mot väggen.

Den kan vara bra att ha när man spänner duken runt yttersidan och köra med klammerpistol "innanför" den kanten som stöd. Men det är inte så noga om du har möjlighet att spänna duken o häfta fast den ordentligt. Då spelar det inte så stor roll.

Ramen ska ju inte märkas under den färdiga målade duken.

obs!!! att vissa dukar förändrar sin storlek när dom blir fuktiga/målade på. Så har du fått med små-kilar att efterspänna ramen med???

dragonstar
0

Okej. ja kilar har jag med. ar alldrig jobbat med en sånhär ram.  Jag har innan gjort dom själv i skolan och det har varit lite annorlunda då.. Får se hur det ser ut sen. 

MNE då ska kanten mot väggen? jag tänkte att den kanske ska vara mot duke nså att man spänner den på en mindre yta…

Tack

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.