Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 3152 ggr
miuljo
2009-03-08 14:55
0

Bröllopsinbjudningar

jag har fått i uppdrag att göra inbjudningskort till min

kompis bröllop.. det står helt still.. :S jag är inte så där jättevan att göra kort.

nån som har några ideer på hur jag kan göra? det ska vara enkelt och billigt… :)

temafärgerna som dom ska ha är vitt, silver o svart…

ska även göra bordsplaseringar, "save the date"-kort, och servettringar av silvertråd.

det ska bli jättekul, när väl min idetorka lossnat :S

Arun
2009-04-23 22:47
0

Hallå där! Vilket kanokul uppdrag. Har själv gjort mycket kort, och även till bröllop, så jag vet at du har lite att stå i ;)

Jag gjorde ett kort som jag blev supernöjd med i silver och vitt. Vitt kort 15,25x15,25, silverram på mitten ca 6x6 cm. Limmade en vit fyrkant innuti ca 5,5x5,5 (så det bara blev en lite silverram runt) och så skrev jag brudparets namn i underkant centrerat i vita fyrkanten (på datorn). I mitten på denna platta satte jag två silverhjärtan (utstansade) med var sitt bling-bling i ena hörnet. Hjärtanen satte jag lite omlott, och på lite olika nivå. Montera platan med höjdkuddar, ochäven ett av hjärtarna med höjdkudde. Ger ett djup i kortet.

Tips:

Använd genomskinligt papper att skriva inbjudan på och lägg i kortet. Skitläckert. Fäst lite lätt med dubbelhäftande tejp.

Använd spraylim.

Köp cellofanpåsar till kuvert, så får många glädjas av ditt verk innan det nått fram.

Lycka till!

miuljo
2009-04-24 00:05
0

det lät ju som en bra de! :) jag har fortfarande inte börjat med korten.. så skönt med lite inspiration! Tack! =)

JMax
2009-04-24 00:58
0

Vad är save the date kort?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

inisklo
2009-04-24 23:00
0

#3 det undrar jag också

o va är cellofan påsar?

Jag skulle tipsa dig,men kommer inte på nu nåt..kan hända,att du till o med är färdig med inbjudnings kort..eller hur lång tid har du kvar..om man kommer på nåt..

miuljo
2009-04-25 01:26
0

save the date är ett litet kort som man skickar ut som en "kom-i-håg-lapp" typ.. eller hur man ska förklara… asså på svenska blir det väl typ boka dagen-save the date.. typ..

cellofanpåsar är vanliga påsar.. men av cellofan… typ.. asså en sorts plastpåse kan man väl säga.. men lite finare såklart.

jag har några veckor till på mig innan bröllopet… så det e lungt än så länge :) men det är ju även skoj o få lite tips o ideér även efteråt.. ifall man skulle få fler liknande förfrågningar!.. jag är inte så bra på det här med kort o Scrapbooking.. behöver inspiration :)

SofiaDalarna
2009-04-30 20:50
0

Sök på "bröllopskort" eller passande ord på t.ex. google, och låt dig inspireras av vad andra har skapat, är mitt tips. Då kan man se typ "åh, det är ju vackert med ett organzaband med en rosett på kortet", och så kan man hitta idéer till sina egna kort, och se lite hur olika saker ser ut…

Om du ska göra många likadana kort… Kanske kan du köpa en fin stämpel som du kan använda till motiv? Organzaband tycker jag är fint att göra en rosett med… Eftersom du ska göra många kort (antar jag) så bör du nog satsa på enkla detaljer, men detaljer som "gör hela kortet" om du förstår vad jag menar…

Lycka till, hoppas att "idétorkan" släpper!