Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettkurser-utbildningar-mässor
Läst 2203 ggr
miuljo
0

Pärlkurs

tänkte tipsa om att den 18 april och den 13 juni så hålls det kurs i strängnäs. det är inte jag som håller i kursen men såhär skriver dom till mig:

Samåkning kan ske från Stockholm , Södertälje och Örebro.

Datum: Lördagen den 18 april kl.

Plats: Strängnäs

Kostnad: Gratis för Indianbyns medlemmar, 150kr för icke medlemmar.

Då ingår ett häfte med olika mönster samt en lättare fika.

Kontakt: sinnika.j@hotmail.com

Kursinnehåll:

Nybörjarkurs i olika tekniker för pärlbroderier.

Vi kan lära oss göra Rosetter, Lazy woman stitch eller Om Du vill så kan du passa på

att lära dig göra en egen Drömfångare eller sy en Medicinpåse. Det är olika tekniker vi kommer att lära oss. vanliga runda rosetter,

Rosetter med Lazy women stitch,

Pärlvävning samt även pyote stitch.

Pärlor mm kommer att säljas till medlemspris.

Välkomna

medlemspris betyder 10% rabatt. pärlor som kommer finnas där är bla rocai. m.m. som används.

jag tänkte lägga ut det här utifall någon skulle vara intresserad

BitteS
0

Åh så synd att kursen inte var närmare. Låter verkligen intressant.

miuljo
0

jaa.. det är ju bara en dag :) så man kan ju göra en dagsutflykt kanske… den som är 13 juni är ju ett tag kvar så man kan planera :) var bor du anars då? man kunde ju samåka lite.. jag ska inte dit men jag förstår att det kan va himla kul för dom som är intresserade av små pärlor :)

BitteS
0

Jag bor i Heby 4 mil öster om Uppsala. Jag tror att det bara är jag som håller på med pärlor här, har försökt "smitta ner" fler på jobbet men har nog inte lyckats något vidareGråter.

miuljo
0

hihi  :) det låter ju inge kul! det blir nog fler kurser närmre dig… nån gång :)