Pärlskrin
Här är en bild på ett skrin jag gjort av delicaspärlor. Mönstret har jag lånat ur boken Little Bead Boxes. Det tog en god stund och mycket funderande innan den blev klar. Men med lite jäv… anamma och en översättningspenna gick det. Har tänkt att jag ska göra fler modeller ur boken. Kul att göra något annat än bara Smycken.

Oj, vad fina!! Har du något hårt typ kartong innanför pärlorna? Eller de håller sig hårda i kanterna i alla fall?

Vad häftiga de var. Riktigt imponerad blir jag. Vill gärna se mer saker.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

BitteS fint skrin och kolibrin fågeln känner jag väl igen och tror att jag har den i en av mina Engelska/Amerikanska böcker. Himla fint! Ängeln likaså!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

#4: Ohh, vad snyggt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

så fina saker ni har gjort.

#9 Har du "sytt" armbanden eller vävt dem på pärlväv?

Man syr dem. Stygnen heter Flat peyote. Du kan gå in på www.parlplatsen.se och under rubriken "hantverk"/sy/Flat peyote så ser du hur man gör. Inte svårt, bara kul. Jag tycker det blir bäst med delicapärlor eftersom de är så jämna i storleken, men det går med roccaille också. Det finns baskrivning på andra tekniker där också. Prova!

Hej mamsen!
Visste väl att jag skulle hitta dig här 

Hej gumman!
Kul att du hittat hit också. Här finns mycket sevärt och läsvärt också för den delen.
#11, vilken bra länk!! Ska lägga in den bland länkarna här på sajten så fort som möjligt!
Du var ju jätte duktig!

Jättefina saker du gör!

Oh, tack. Har den här gamla tråden vaknat till liv igen
.
Det va jättefina saker tänkte försöka mig på att sy ett sånt skrin.

Snygga, speciella askar och jä

..jätteläcker ängel!
Fantastiskt fina saker. Asken i första inlägget är ju bara så härlig.
Jag har nyss börjat göra figurer i glaspärlor, efter att ha hållit på många år med plaströrpärlor. Detta får mig att försöka göra mycket mer i glas.
Jag tänker använda mina egna mönster och idéer för att göra om plastfigurerna till glasfigurer.
Hoppas jag lyckas.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973