Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 1419 ggr
Loria
0

Duktig kortmakare sökes

Ni får låsa denna tråd om det räknas som annonsering… o om det är ok på denna sajt…

Men jag behöver hjälp. Jag planerar min examensmiddag tillsammans med två klasskompisar. Vi vill naturligtis göra det så billigt som möjligt (vi är ju stundenter än). Jag har en vission om hur jag vill att vårat inbjudningskort ska se ut, men jag är för dålig på att skapa 2d för att det ska gå att genomföra. Så jag skulle behöva hjälp med att utforma detta kost.

Jag skulle kunna tänka mig en Scrap likande form, eller bara ett utskrivet kort från datorn. Om det ska klippas o klistras kan jag göra det jälv utifrån mallar, men som sagt e jag dålig på att få till detaljerna riktigt rätt.

Det fins ju butiker som gär det här mot betalning, men jag känner att jag heldre stödjer nån intresserad här (om intresse finns)

Nedan kommer mina vissioner:

Kortet ska vara av vikt modell (vi kommer vara tvungna att ha rätt mycket info i kortet eftersom vi e 3 pers o det är en del detaljer kring mat o boende o så…

Det ska vara i A6 format (A5 när det är uppvikt).

Det ska finnas en teknologmössa på bilden, eftersom vi pluggar i Luleå ska den vara vinröd. Vihar läst i 5 år och ska därmed ha 5 spegater.

Festen är i Augusti, så motivet ska andas det. Blommar äppeltred i augusti, då kasnke det hade varit en snygg bakgrund/detalj, som symbol för flitigt studerande.

Vi läser väg o vatten, så kan man få in det på ett fyndigt sätt hade det varit kul,,men inget måste, däremot tar jag gärna emot roliga ideer på bordsdekorationer, bordsplaceringsprydnader osv.

Någon som är sugen på att hjälpa mig?

CoolCat-1
0

Ser framför mig långa remsor av plastfolie (som man lägger runt mat) kors och tvärs över borden…några plast- eller glasfiskar "inbakade"… broar av glasspinnar som går över här å där…De kan betsas i en annan färg, om man vill…

Som träd kan man ta vindruvsklaseresterna, vända upp och ner på dem och sätta i en borrad träkloss. Spraya med guld eller vit färg. Kanske limma fast några pärlor, så blir det träd… till broarna…

Under tallrikarna kan ni kanske ha de där fyrkantiga betongplattorna…från trottoarerna…

Fästa marschaller i toppen på orangea vägkoner…som visar vägen in i lokalen… Fler ljus på div "gatdelar"… kantstenar från trottoarer…

Finns kanske nåt glas/muggliknande i "Väg och vatten" som folk kan dricka ur…

Göra ett stort plockepinn av de orangea reflexpinnarna, så kan folk roa sig efter maten…

Skulle kunna tänka mig att ni kan låna en del av det där på typ Vägverket… kanske göra drinkbord av vägskyltar…partyhattar som ser ut som små koner. Hihihi…

Blanda grus med is och ha flaskor på kylning i nåt vägverksaktigt… eller i en betongring…eller grilla ute i en sån…som förrätt…

Oj, vad fantasin rann iväg! Hoppas du kan använda nåt av det!!! Ta bilder å visa sen hur det blev!!!

Ha en superskoj fest!!! Skrattande

Loria
0

OJ! Vilka fantastiska ideer! Allt är nersparade i min festmapp, kommer att ha mycket hjälp av det vid vårat planeringsmöte där vi ska brainstorma =)