Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 3017 ggr
FeliciaS
0

Hur förvarar ni era scrapingpapper m.m?

Hej!
Hur förvarar ni era scrapingprylar? Tänkte främst på papprena. Har ingen smart lösning…

Har otroligt många papper (mest i storleken 12"x12") och vill förvara dem på ett bra sätt så att de hålls fina, dvs. ovikta etc. Förvarar dem just nu i ett album med plastfickor som jag inte använder, men tycker inte det är smidigt alls.

/Felicia :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Usch, jag har så grymt dålig ordning på alla min pyselgrejer -.-'
Det mest ligger i en stor plastlåda men alla scrappapper sitter i albumet i de bakre fickorna som jag inte använder. Sen har jag en papperskasse där jag slänger ner allt annat i Scrapbooking väg >.< Inte bra förvaring *s*

Hanna 

simzonites
0

Jag förvarar mina papper i speciella plastmappar, avsedda för designpapper . Finns bland annat hos Panduro.

Andra scrappgrejer har jag i olika kartonger från IKEA, finns många bra att välja på.

/Lotta

/Lotta

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Gör som #2 men har även köpt en röd scrapbookväska för papper. Smidigt om man ska ta med sig också.

FeliciaS
0

#2 Åh! Vilken smart :) Pris? Hur många papper får plats?

Mvh Felicia

Anken
0
FeliciaS
0

#5 Tack :) Det var ju helt OK pris. Får bli 1-2 st sådana snart ^^,

Mvh Felicia

SofiaDalarna
0

Jag köpte en stor brun mapp/väska med olika fack på Panduro. Det får plats med många olika papper och man tar ut dem ovanifrån. Sedan såg jag även ett rätt bra tips om att sätta ihop två såna där tidningsställ i kartong och ha papperna i den, om man bara vill ha papperna hemma… Sen får man nog använda nån mapp eller låda till alla små dekorationer! =)

Loria
0

Jag scrapar inte själv, men jag funderar på att köpa en såndär väska/pärm som har fack som i ett filskop för att förvara alla mina möster i. De är för tunga o tjocka för att ha i vanliga plastfickor i pärm.

Men jag undrar lite vad ni gör med böckerna? Använder ni dem som fotoalbum? Eller är det enbart pressenter? Är det mest ett hantverk eller en dokumentation sen när ni är klara?

SusannAlg
0

Jag scrappar mest bilder till mina barns album. Har gjort album typ "Mina första år". Har gjort dom i vanliga pärmar så att man kan fylla på blad. Men jag ligger lite efter….. tiden går ju så himla fort! Å, så har jag ju 3 barn….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Floweret
0

Pratiskt är att köpa en bunt mappar från tex clas ohlson och hänga dem i en plastback, det har jag för de papper jag tar med mig till försäljning på marknader osv då jag säljer bort det jag inte hinner använda.

Då sticker pappret upp lite över mappkanten men det gör inget för då kan jag lätt bläddra.

Mappar och mappvagnar och dylikt är bästa viset att förvara dessa papper om man har mycket tycker jag. JAg har ett gamalt arkivskåp jag fyndat på loppis för alla mina olika typer av papper.

Skohyllan REDD från Ikea är ett annat tips att skruva fast om man vill se hela arket papper och kunna ha dem på hög fast inte på bordet…

Constance
0

gamla sådana arkivmappar kan ju funka, du vet som var i dokumentskåp, kanske återvinningen rent av har ett dokument skåp man kan köpa och ha alla sin scrapping saker i? *hm* eller speciella väskor som kostar skjortan på tex. panduro Glad jag har inte så mycket papper ännu så jag behöver tänka på det men men det kommer…ska nog kolla efter ett skåp att ha i min pysselhörna!

[BonnieL]
0

Jag har mina i plastfickor.

Glorious
0

den där väskan för papper verkar smart :) du kan ju även lägga ner dom i ett tidnings ställ, asså sådanna tidningsboxar eller vad man säger? ;o

LillaAranDixi
0

jag har samma "kartong" som #2 till mina papper och resten av grejerna har jag i en låda i en byrå! :P

[pankakan]
0

Jag har typ ett skåp som är delat i två våningar och i undervåningen har jag papper m.m.

Dojdan
0

Jag gör precis som #2. Jag har olika mappar för mönsterpapper och cardstock.