Visa upp dina scraplayouter!
Hej!
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi visar upp layouter vi scrappat ^^, Så fritt fram och visa allt möjligt ni scrappat ihop :D
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ingen? :(
Mvh Felicia

Jag har inga bilder ännu så jag har inte börjat scrappa, alla mina bilder ligger digitalt i datorn tyvärr. Eller inte alla bilder, men dom jag vill använda ligger på datorn.
Har inte du scrappat något som du vill visa då? 
Hehe, jodå, men jag måste bara fotografera det först *s*
Och göra klart några layouter.
Mvh Felicia

Åååh va fint de va! Supersött ju 

jättefint! :D själv har jag försökt lite, men det går inget vidare :P
Jättefint kort.
Jag håller på med scrapping ibland men jag gör det på digital väg. Är det ok att visa upp det ändå?

#7, Jaa, visa ändå! 
#9 jättefin bild. Digital scrapping har jag med sysslat med och har en massa prylar på datorn och det är sk*t kul.
//Pia
#10 Tack så mycket. Jag har en massa på datorn med och jag går även en kurs för att lära mig att göra egna saker. Tycker det är så kul att hålla på.
#11 En kurs, det var inte illa. Snart kan du lägga ut egna kit och kanske även ingå i ett team på ngn sida.
//Pia
#11 Det är vad jag hoppas på nån gång i framtiden.
Jag har en blogg där jag lägger ut saker som jag gjort, titta gärna in dit om ni vill.
http://scrapsofeternity.blogspot.com
Har inte gjort så mycket på bra länge, men lite finns.
#14. Så snyggt.
#13 Du är jätteduktig.
#14 Den blev kanonfin.
//Pia

Vad har ni för program när ni håller på med "digital scrapping" ? :)
Äntligen hittade jag, gjorde en tråd nyss, för jag fann inget om scrapping *hehe* nu ska jag kika runt lite…bli medlem och sen kolla igenom mina alster vad man kan tänkas lägga ut och visa upp *hihi*
Gör både, kort, album, bokmärken, tavlor, chokladaskar, backar/lådor, tändsstickaskar, etiketter för vin osv.
Allt går att scrappa på *hehe* 
Kan ni inte lägga upp mer scraplayouter! Är särskilt intresserad av 'riktiga' layouter (som är gorda för hand). Har fått Scrapbooking i julklapp men kan typ inget om det ^^
#20 är det för kort eller album?
Album :)
okej…inspiration kan jag ställa upp med :) och lägga in någon bild men jag är inge duktig på detta, bäst vore om du googlade på Scrapbooking och layouter, vet flera sidor där man kan få massa inspiration tex.
http://www.scrappa.nu/archives/2008/01/
här är 2 som jag brukar kika på…Lägger ut en av mina layouter från mitt privata album…men jag är inge duktig!
jag gör ju tyvärr kort, inga album direkt.
//Pia
Vad söt ^^
#24 Du kan ju självklart visa kort också, det finns ju mer än jag som söker insperation :)
Ok här kommer kortet som jg gjorde igår. Det mesta här hemma är det katter på.
Ett tips för inspiration till de som scrappar digitalt är ikeagoddess sidan med en massa länkar. För er som scrappar vanligt kan också få en massa inspiration då det finns en massa templates som man kan använda om man omvandlar och tänker på vanligt sätt. Det är främst för album men visst går det till kort med. Älskar den sidan.
//Pia

Puma77 Jätte bra sida! Har lagt den till mina favoriter!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
#27 visst är den. Jag har ytterliggare ne länk som jag älskar. Får gåshud av alla vackra saker. men det är mest inspiration för dem som gör kort fast om man kollar in länkarna på hennes sida så är det till sidor där folk gör både kort och albumsidor.
Förundras och äslak dessa underbara kort. Det gör jag:))
//Pia

Ahhh en till favorit……
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
#31 Jättefin.
Jag använder påde photoshop och psp. Vissa saker går mycket snabbare att göra i psp medan vissa saker blir snyggare i ps.
//Pia
Ååå, det blev en favo för mig ^^. Katten ser ut som Minya (Min birma) :D
#33 Ja visst gör den.
Tanken var lite en maskad birma när ja målade den. Jag har fösökt måla lite olika färgade katter. en padda med mycket vitt, maskad, och så har jag lite randiga. Har gjort ett kort till idag som är svart och vitt. Katterna på den är då svarta och vita;) Sen har jag även rödrandiga katter som ska bli något med senare. Bild på den kan jag lägga upp senare om det finns intresse. Batterierna i kameran är slut just nu.
Är någon nyfiken på vad jag använt för saker så kan jag även berätta det;)
//Pia
Här kommer jag emd en dum fråga: Var får man alla grejer ifrån?
Annars kan jag säga att alla gör vekrligen jättefint :D
Jag köper mitt i en hobbyaffär i min stad som säljer bl.a Scrapbooking saker. men det finns kanonställen på nätet där man kan köpa. Panduro har en jättedrös med saker.
//Pia
30 jätte snyggt verkligen jätte fint!
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Åh, jag har ett Scrapbooking set, men hur 17 gör man?!
#18 Alfh:
jag använder Photoshop CS2.
Härom veckan gjorde jag den här digiscrapdesignen till en av mina bloggar. Den handlar bl a om pyssel och då tyckte jag att det passade bra med en scrapbookad design. Hela bilden ligger alltså bakom all text. Vill du titta på själva bloggen så är adressen annas-sysslor.blogspot.com
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
#40 Det blev ju kanon ju. Sk*tläckert om man får säga;)
//Pia
Tack! Jag misstänker att det tar längre tid att scrappa digitalt än manuellt för alla bildobjekt måste ju få lite "lyft" så att de ser tredimensionella ut. Lägger man inte in skuggor eller "embossar" så ser det inte klokt ut! Allt blir bara platt liksom.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
Ja exakt. Det blir grym skillnad med att bara fixa skuggor på bilden.
//Pia
#40 *hehe* håller med dig och har testat själv med digiscrap men då jag har problem nog med händerna att scrappa vanligt blir det inge bättre på datorn *suck*
Du skulle ha som Allie Brown, dina layouter ute för blogspot så man fick låna och länka till dig…Jag har alltid haft av Allie Brown men skulle gärna ha av en svensk istället och göra lite reklam också :)
Din bakgrund ovan var superläcker…mitt dilemma är att jag måste ha vitt i mitten *hm* för jag har en speciell ram runt alla bilder som är vit…flyter ihop med bakgrunden liksom :)
Superläckert och gör du så andra, som jag, kan låna till blogspot så gör jag gärna det!!!