Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketttvålar-skönhet
Läst 2625 ggr
CarolineO
0

Någon mer??

Jag har nyss planterat ringblommor och en massa andra örter som jag tänker göra salvor, tvålar, krämer m.m.

Någon mer än jag som gör sådant??

Diana61
0

Inte jag.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

isnornin
0

Jag gör det!!

Ska plantera ringblommor snart så fort jag har fått hem lite mer jord.

MVH Isnornin

CarolineO
0

Så spännande!   Jag försöker få tag i kattmynta nu… Har köpt på Tradera innan, men där var inga auktioner nu.  Tänkte jag skulle sy eller kanske virka små kuddar till kissen som hon kan busa med =0)   Man får ju pyssla lite till bebisarna också Flört

isnornin
0

jojo jag vet vad du menar;) Är det svårt att få tag på kattmynta? Har du kollat hos Häxorna?  Annars finns det på www.froer.nu

Jag ska försöka att ta och göra lite tvål, bra att ge bort i presenter (bara att hoppas att ingen tar illa vid sig;), och saltskrubb ska jag göra nästavecka…

MVH Isnornin

CarolineO
0

O tack!!

Ja, tvål har jag också funderat på. Lyckades surfa in på någon hemsida som hade recept på massor av saker, bl.a. tvålar… Kan det varit crearome?? Men där ska va en sån massa saker i… kemikalier, eller kanske inte, men massa sådana konstiga saker. Det vill jag ju inte ha i! Dels kan det säkert vara svårt att få tag på, och dels vill man ju ha så naturligt som möjligt. Hur gör du? Följer du de recepten eller? Man skulle ju kunna göra flytande tvål iofs… men hur skulle man göra då?? hmmm….    Några för slag?

Tack för tipset om sidan!

isnornin
0

var så god:)

Jag har köpt en tvålreceptbok, men allt värkar så krångligt och konstiga mått, ph värde, vet inte hur man mäter det så här hemma…. Jag har gjort det änkelt för mig och köpt färdig tvålmassa på Panduro hobby och Crearome, och blandat i blommor, dofter, färger och glitter ja lite av varje, loofagurka också.. Jag ska se om jag hittar något i min pärm om flytande tvål!

MVH Isnornin

isnornin
0

Nu har jag rotat:)

Crearome har gratis receptblad (iaf förut) med Enkla hårshampoon & flytande kroppstvålar…

och

i boken Naturkosmetik som du kan göra själv av Maria Lövstedt och Pálla Másdáttir har också många tips o idéer om massor med kul "grejer" blandannat flytandetvål

Panduro har nog haft startpaket med flytandetvålar, men är inte säker if att de har kvar det.

MVH Isnornin

CarolineO
0

O så bra! Det måste jag kolla upp!! Tack för tipset!

isnornin
0

Det var så lite!!

MVH Isnornin

Daydreams
0

Jag gör tvål men inte med örter och sånt. Jag ser varja tvål som en tavla jag ska göra så jag har i saker som förmedlar den känsla jag vill förmedla:)

isnornin
0

Jag gjorde salva i går, måste ha föråd inför vintern:)

Hur går det för dig CarolineO har du gjort salvor o krämer än?

Någon annan som har det intresset?

MVH Isnornin

CarolineO
0

Jag köpte ett kit från crearome till att göra en salva, blev faktiskt ganska bra, men lite krångligt och massa… inte kemikalier kanske…. men onaturliga saker i kan man väl säga… Det vill inte jag ha i mitt egentligen så jag klurar på hur man skulle kunna lösa det på annat vis…

Det som verkar fungera bäst i salv-väg är att man lägger örterna vars egenskaper man vill ha fram i olja som får dra ett tag…

isnornin
0

Vad var det för onaturliga saker i kitet som du köpte?

MVH Isnornin

jooo
0

Hej CarolineO!

Hur har det gått med dina tvålar? Här kommer ett tips på en underbar bok med helt naturliga tvålar, helt underbar. Du måste läsa den om du gillar tvålar eller pyssel eller bara vill se härliga bilder.

Bok: Handgjord tvål. Gör din egen tvål med naturliga inredienser. av Tatyana Hill.

Jag budade hem en på Tradera och jag ångrar mig inte.

Nu ska jag prova!!!!!!