Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 11425 ggr
Tuvan
0

Tips på ett eget fint presentkort?

Hej!

Tanken är den att jag ska ge bort en massage till min pojkvän, så jag tänkte vara duktig och försöka göra ett litet "presentkort" som gåva. Sen sätta in det kortet i ett kuvert.

Jag skulle jättegärna vela få en massa tips på olika ideér ni har om egna presentkort.. Kanske rita någon rolig bild, skriva nått fint rim eller text. Vet som inte hur jag ska framföra att han ska få just det. Sen kanske använda något roligt papper..

Uppmärksamma bara att jag ALDRIG har pysslat med varken julkort eller annat paper(förutom då jag var liten). Så jag tänker inte köpa en massa stämplar eller konstiga saker för bara denhär gången :) Jag kan tänka mig något tjockt papper o kanske klippa eller.. nått sånt. Men inget jättehightech eftersom jag inte är på expertnivå!

Tack för att ni orkade läsa!

mattiz73
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför inte göra en snygg framsida genom tex som jag gjort (något liknande) och sen skriva inuti vad det är han ska få!

Tuvan
0

Mjo, bara det att jag har sämst fantasi :'D

Hur ska jag framföra då att det är ett presentkort på en massage (som jag ska köpa till honom, inte ge honom själv :P)

Tänkte om man kanske kan göra en sån shabloon*(?) (skuggbild?) som man klippt ut av svart papper som föreställer en som får massage på ett sånt bord. Som man sätter i mitten o så kanske man skriver budskapet på sidan om/sidorna.. Men jag vet inte vad jag ska skriva :/

mattiz73
0

Du kan väl skriva vad massagen kostar och på vilken salong han ska gå!

Tex: Presentkort på massage

Salong HattiKnatten

Tid: När det passar dig

450 kr

parsley
2

http://www.skapligtenkelt.se/

På hemsidan skapligtenkelt finns tips på olika kort- och papperspyssel.

Mitt tips är att du viker en presentkartong och skriver att antal lappar med bokstaven G på och lägger i presentkartongen.

Massa G = massage

Eller också kan du göra ett kort av papper, antingen finpapper från bokhandeln eller pysselaffären, eller vanligt vitt skrivpapper och klistra fast en massa G utklippta ur tidningar på.

mattiz73
0

Den var klurig! Den idén snor jag någon gång!

De här pappaskarna har jag testat och de är väldigt enkla och man behöver inget speciellt papper utan ett vanligt kopieringspapper duger!

parsley
0

Ta en titt i pappersåtervinningen hemma också. Det kan finnas snygga reklamkuvert, reklam eller tidningssidor som kan återanvändas.

Tuvan
0

Wow, tack för alla tips :D Blev väldigt inspirerad~!