långärmad tröja med Alvluva ?
Det känns som att jag har letat praktiskttaget överallt just nu, men jag kan verkligen inte hitta ngra mönster till långärmade tröjor med alvluva ? Tycker att det är så himla snyggt. Har ngn här inne mönster på detta tro? Eller tips på hur man kan få till det endå? Vore väldigt tacksam för hjälp :)
(OBS. att sy, inte att sticka eller ngt sånt)
/ tia
Vet inte riktigt vad du menar med alvluva… är det en spetsig luva, eller?
Långärmad tröja finns massor av mönster på internet, men luvan kan du ju klippa till två spetsiga delar och sy ihop på mitten och sedan fästa i kragen på luvan… om det nu är en spetsig du menar…

#0 menar du liknande huv tröjja men med riktigt lång och spettsig luva?
#2 ja :)

#4 men kan du inte köpa en då och sen göra ett eget mönster så att säga? jag har en sådan tröjja men jag kan då inte göra mönster tyvärr=(
#5 de e så jäkla dyra de som jag sett. billigaste kostade typ 650spänn :(

#6 jag köpte min för 250kr i rättvik på classic car week men jag vet att alla marknader jag sett dom på sedan så är dom dyra

Sett en butik, dock dyr såg det ut som i Gamla stan Sthlm som säljer sånna kläder. Inte varit inne och kikat så mycket men lagt det på minnet iallafall. Annars så kan man väl utvecka ett redan befintligt plagg. Sy på detaljer som luva exempelvis. Tycker det finns söta tröjor där luvan har kattöron, är dock snart trettiofem och det känns som förbi för mig, haha.

det brukar finnas på tradera sånna tröjor..
Jag hade ritat eget mönster….
MVH Isnornin

om du har mönster på vanlig tröja, helst med luva, då kan du alltid ändra och förlänga och toppa till luvan. det går även fint att ändra ärmar så dom hänger i snibbar.
Det finns billiga lätta Burda mönster att köpa. om du oxå köper mönsterpapper eller bakplåts papper( måste bara säga att det är bättre med mönsterpapper) så kan du trixa och ändra massor. Glöm inte att mäta, så huvan blir lagom från axeln till toppen av huvudet.
lycka till.

#10 det är ju ett super tips=)

Jag har en alvtröja (om det nu är som jag tror du menar) som jag typ aldrig använt som jag vill bli av med.
Du kan gärna få köpa den för en billig peng! 

Tips är väl annars att leta efter rejv/rave tröjor, de brukar ofta ha en luva av någon form x)