Kardad ull på nätet?
Någon som vet var man kan köpa kardad och färgad ull för tovning/filtning på nätet (förutom Panduro)?
Har hittat på Tradera men är lite feg för att köpa där.
Sara
Här verkar vara ett trevigt ställe :)
Här ska jag själv beställ nästa gång jag behöver massor
Det finns massor med ställen som säljer, men jag går antingen på känslan när jag köper eller som i alternativ 2 jag gav dig, erfarenhet
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det första stället verkar bra, det andra var rätt dyrt. Eller?
Vad kostar 100:- "vanligt" färgat och kardat ull?
Sara
Jag gissar att du menar 100 gram :) Jag brukar betala mellan 30 - 50 kr per hg. Merinoull kostar ofta mer än så men ibland kan man hitta fynd.
Creativ company är inte dyra men oavsett hur mycket man beställer så är det 99 kr i frakt så jag brukar vänta tills jag har massor som jag behöver och beställa allt i klump :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
# 3 Haha, ja det ska vara gram.
Den första länken tog 36:- för färgat och 23:- för vitt och grått per 100 g.
Hon hade inget minsta ordervärde och frakten är postens avgifter.
Sara

Bara ni inte köper merionoull från de torterade fåren i Australien….
# 5 Är all merinoull får mulesing eller är det olika från olika länder?
Sara

Hittade det här på nätet nyss http://uteungar.wordpress.com/2008/02/26/merinoull-janus/ angående flugorna som lägger äggen under skinnet på fåren…
"I både Nya Zeeland och Sydafrika finns inte problemet med blowfly, så metoden behöver därför inte användas där".
Det bästa är om kunderna bojkottar att köpa ullen från torterade får. Vi har riktig makt om vi bara vill! Kolla med butiken om de vet var det kommer ifrån, men leta även på nätet för att kunna hitta säkra butiker. Polisen hade visst denna ull i sina kläder… huvva!!!

Vartofta har färgad för 41 kr hg och naturfärgad för 22 kr hg.
http://www.vartoftagarn.se/shop/
Finns under tillbehör.