Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettbarnpyssel
Läst 1890 ggr
Ewerhof
0

Skrotnisse projekt

Det är ofta lätt att pyssla med flickor men det finns saker att göra med grabbar också… 

När en av mina söner var liten samlade han på sig allt möjligt smått skrot som han hittade på backen. Fickorna innehöåll alltid något vid tvättnings ögonblicket. Till slut tröttnade jag på detta 'ofog', men inte han, så jag bad honom lägga det han hittade i en burk. När burken var full skulle vi göra något med det, lovade jag.

Sonen var väldigt förtjust i rymdtemat så jag tog fasta på det. Först grundade jag en stor tavelbotten i mörkblå färg; rymd. Sedan tvättade jag alla 'pryttlar' i hett vatten och såpa. Där fanns en halv kam (urk!), några kapsyler, metall packningar, snören, en halv tändare, muttrar, ja ni fattar. Jag sorterade bort allt som färg inte skulle färsta på. Sedan sprayade jag allt, utbrett på en tidning ute på gräsmattan, i guldfärg. Först ena sidan, sedan den andra när den första torkat.

Med delarna uppdelade i två högar, för att kunna uppnå någon sorts symetri, började jag lägga ut dem på tavelbottnen i form av en robot. När jag var nöjd limmade jag fast dem på bottnen. Den trasiga kammen och en liten bit spiralfjäder blev utmärkt till hår.

Den tavlan hade han på sitt rum länge..tills lillebror växte upp och plockade bort delarna i ett obevakat ögonblick.

Tyvärr finns ingen bild och därför valde jag att beskriva i ett lite längre inlägg.

Morfen
0

Åh vilken kul grej!!
Det där måste jag komma ihåg.

CarolineO
0

Jisses! Det var kreativt! *hihi*   Synd att brorsan demolerade den, hade varit skoj att se!!

Tom
0

Kul!

Men blev han inte ledsen för att han inte fick vara med som du lovat?