Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettfrågor-o-svar
Läst 1519 ggr
LindaKarlstrom
0

Scrapbooking hjälp :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på med en bok med min katt i, och har jätteproblem med att komma på en bra layout till den här bilden! Någon som har något tipps?

Puma77
0

Vill man ha lite inspiration m.m kan man söka på digital scrapboking och bilder. Finns en hel uppsjö med inspiration då det är populärt i USA och man visar runt sina alster på nätet.

Sen får man försöka att omvandla det digitala så man kan göra det som vanlig scrapping.

//Pia

SusannAlg
0

Å, vilken härlig bild!!!! Har du fler bilder som är tagna samtidigt? Många gånger blir det bra med flera foton från samma tidpunkt. Jag kan tänka mej tassavtryck, nån länk eller pärlrad……guld och lite glittrigt…

Nån rolig text….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

simzonites
0

Är det en han- eller honkatt? Vad heter den? Jag frågar eftersom jag själv scrappar en hel del om mina katter. Har du tänkt på någon särskild "rubrik" på layouten? Svårt att ge några konkreta tips när det kan skilja sig så mycket vad man har för material att jobba med. Jag tycker helt klart att du ska använda dig av enbart detta fotot då det är helt SUVERÄNT SNYGGT! Skrattande Fokusera på det och färgerna i det och undvik för mycket som drar blicken från bilden. Använd dekorationerna så de leder blicken till fotot.

Det finns massor av skisser osv på layouter på svenska sidor också. Bland annat den här: http://www.svenskscrapbooking.se

/Lotta

/Lotta

Diana61
0

Ja det är inte lätt inte men jag tycker att man kan ha en stor krona som bakgrund någonstans och även en mindra att skriva på. Men det bästa är att leta på nätet och insperation.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Katter3
0

Finns jättemycket inspiration att hämta från denna bloggen: http://swescrapbook.blogg.se/.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Floweret
0

Tycker du ska hålla dig till mörka nyanser tex ett svart bakrundspapper och få färger så att kortet verkligen kommer fram, kanske en fotomatta runt om som en ram och diskret text och göra den enkel för kortet är helt underbart och gör faktiskt sidan av sig själv, behöver inte så mycket tjaffs för att bli cool ändå.

Migoff
0

Tycker inte heller att du ska lägga till massa gulddetaljer och krimskrams utan hålla dig till svart och kanske brunt :) Som #6 sa, kortet är så fint i sig själv att man bör ha en enkel bakgrund för att framhäva den ^^