Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 1722 ggr
bambustickan
0

Vad är det svenska namnet?

Jag har köpt en tidning som heter Simply kniting där dom tog med en lite notis om en sak som hete The Fibersphere™ - "5" Clear.Denna saken ska man använd för att garnet inte ska bli smutsigt någon som har sett något likande i Sverige, vet namnet på den svensk varitionen eller något liknande?

Hjälp mig gärna jag vill helst inte betsälla den över nätet utan se den med egna ögo.

Allamej
0

Bara för virktråd… men jag funderar om man inte kan göra en egen av en lagom stor plastburk och lite kreativt tänkande med kniven :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Puma77
0

Eller ngn slags påskägg kanske fungar och sen skära i kanten så ett hål uppstår.

//Pia

bambustickan
0

jo jag vet ju att man kan göra själv men sist gick det inte jätte bra och plus så är det jul snart *mankanjualltiddrömma*

Men ideena är ju bra

BitteS
0

Jag gick ner i källaren och hämtade en 2liters glasburk och lade garnnystandet i. Den är tung, står stilla och tillräckligt rymlig för att nystanet ska fara runt däri. Så slipper jag jaga nystanet runt hela golvet.

bambustickan
0

Jo men saken är ju den här att jag ska kunna bära med mig den lätt med tanke på att jag sitter i skolan och gör det och hemma och på bussen och i stort sätt över allt. Och det ska hälst då kunna hålla och inte vara allt för tungt och o praktist

BitteS
0

Hi hi, bambustick. Man släpar kanske inte runt på en stor glasburk på bussenSkrattande. Situationen jag tänkte för glasburken var hemma. Annars vet jag att min syster när hon hade runda nystan stoppade nystanet i en större plastpåse och satte en gummisnodd runt öppningen på påsen. Då får man naturligtvis inte spänna åt gummisnodden för hårt för då går det ju inte att dra ut gantråden. Kanske det kan vara en lösning.

bambustickan
0

Du Bitte du har helt rätt med det om burken. Men det med en plast påse låter jätte bra, hm för att vara miljövänlig kanske man till och med kan sy till en specialare(huvudet tänker och knakar) ja du det var den lätaste lösningen på det hela varför har jag inte tänkt på den???

Tack så mycket det låter jätte bra