rump värmare
min granne har köpt en modern kappa o den är snygg o varm men kort jag har då stickat henne en rumpvärmare
den är lite kortare fram än bak o kan lätt tvättas jag använde ull som kunde masin tvättas.
Hon är super nöjd o jag var glad att kunna träna på hålmönstret som jag inte är allt för bra på än *s
Rumpvärmare? Är det som en kjol ungefär?? Jättesnyggt iaf, ser ut som om hon har en kofta under jackan =0)
#1 Ja det är lite som en kjol.. eller som en tröja, saken är ju den att om hon hade haft en så tjock tröja under kappan hade hon blivit grillad. Så rumpvärmare är precis lagom !

Vad smart! en san kanske man skulle tillverka :)
// Amanda

Oh vad häftigt! Kan du inte lägga ut en beskrivning?
Jag stickade på måfå .. stickade som en halsduk som jag se'n syddeihop jag stickade på stickor nr8 med 40maskor den är rätt smal men det ska inte vara för stort då blir den klumpig o ivägen o det vill man inte !
jag körde ett hål mönster från en bok men drops hålmönster är troligen bra den oxå !!
Lycka till !!!

#5 Tack :-) Och ett stort tack för idéen också :-)

Vilken jättebra ide!
Det var verkligen snyggt. Ibland kan det ju faktiskt bli för varmt eller för trångt att ha en tjock kofta under den korta jackan och det blir ju att man fryser om rumpan eller att det blåser in under jackan fram på magen.
En sån ska jag nog göra när jag är färdig med några av mina andra påbörjade projekt.