virkning
Jag har börjat virka lite som smått igen.
Men.. jag kan bara den enklaste sorten.
Jag skulle vilja kunna virka t.ex snyggare halsdukar eller sjalar. Någon som har lättbegripliga mönster på nåt sånt? Gärna med lite större hål i. Har garn som är rätt tjockt och det blir som väldigt stelt när man virkar normalt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Jag kan inte virka efter monster, forstar verkligen inte hur man gor!
Daremot brukar jag googla olika virksatt, och sen experimentera fram lite olika saker :) Ett latt och relativt luftigt satt att virka pa ar att virka stolpar och dubbelstolpar. Ar kass pa att forklara, men google borde ha nagon bra beskrivning pa hur man gor :)
// Amanda
jag har lagt ut en virkskola på min blogg, gå gärna dit och kika om det kan vara till en hjälp.

Jag kan inte läsa mönster.. men håller på med en sjal, hoppas att jag blir klar i dag!
MVH Isnornin
Jag brukar inte heller ha mönster, men garnstudio har en massa… Om de räknas som lätta eller svåra vet jag inte, där är ganska blandat. Finns även för stickning.
Kommer inte ihåg om det är .se eller .com men kolla bland länkarna här så finns den!
Lycka till!
#1 "jag kan inte läsa monster" 

#8 De ar ju laskiga ;)
(Ber om ursakt for avsaknaden av svenska bokstaver pa mitt tangentbord haha)
// Amanda
#9 Hihi. ;)
Jag kan inte sluta! Jag tror jag är besatt.. av virkningsdemonen.
Brorsdotterns mössa är färdig. Nu har jag gjort en liten blomma som ska sättas på. Sen håller jag på och fixar en halsduk till mig också. Med dubbelstygn och vanliga. Så det blir hål i den.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Ohh, så söt!!! Blir riktigt avis!! :-)
#12 Tack! 
Faktiskt första mössan jag är riktigt nöjd med. Virkade en mössa till mig själv för ett år sen. Använde den flitigt under vintern.
Hittade nån video på att göra rosor, men det såg så konstigt ut, så jag använde grunden bara och gjorde egna.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Vilken fin hatt! Din brorsdotter blir nog jätteglad!
MVH Isnornin

http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php
har massor med gratis mönster både virkat och stickat. De har även handarbetskurs så ni ser hur det går till att virka och sticka.
Jag är självlärd med hjälp av Veckorevyns stick kurs i mitten av 1970-talet!