Symaskin
Alltid älskat att sy egna saker till mina djur och till mig själv och andra. Sista jag gjorde var ett penn/ritblocks fodral till sambon och en sovpåse till illrarna av en gammal tröja..
Någon som syr som vet varför det blir ett skatbo i undertråden? Fått för mig att den är orätt spänd men sist jag använde den var det förjävligt kom ingenstans bara massa trassel och nej jag har inte olika tråd för under och nedre för det kan skapa problem ibland.
Någon som förstår problemet?
Vill kunna sy lite jag fått tips om här, en slags sovpåse "Musiken" hade gjort osv..
Har du prövat att testat att spänna övertråden? 90% av gångerna det trasslar för mig så är det just trådspänningen som felar. De andra gångerna beror det ofta på att undertrådsspolen har hamnat fel eller att undertråden har hamnat utanför när jag ska "trä" den.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Får testa tack för svaret ;D

Undertråden ska sättas in motsols i spolen om inte så trasslar den sig och jag håller med förgående om att kanske spänna övertråden en aning. Om inte detta hjälper behöver du nog lämna in din maskin till en kunnig symaskins reparatör.
Lycka till!
Tack, ska testa igen sen ger jag upp ^^