Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettsmycken
Läst 1886 ggr
parisjetaime
2008-09-27 11:06
0

Pärlor

Hej hej

Emma heter jag och har precis hittat hit. Jag har till och från hållt på med pärlor i 4 år men nu har jag börjat riktigt seriöst med smyckestillverkning. Pärlorna har blivit lite av en förälskelse. När jag inte sitter med mina pärlor så tänker jag på dem. Till och med i skolan kan tankarna vandra iväg till pärlor i olika färger….

Men vad gör man när inspirationen helt enkelt inte finns där? Och vad gör man när man vill ha kritik? Det är lätt att säga att man ska fråga, men man har ju inga objektiva kritiker… Vänner säger att allt är "skitsnyggt". Inte kan ju det stämma om allt, det förstår även jag.

Finns det någon som har något tips på kanske en internetsida, en bok, en tidning med bra inspiration? Samt kanske ett tips på hur man ska göra för att få rätt kritik. Är de senaste örhängena fula, då vill jag höra det. Ibland kan det vara svårt att kritisera sig själv när man har lagt ner tid på någonting.

På tisdag ska det shoppas mer material. Deardevil sägs vara riktigt bra. Ska jag satsa på webshopen där?

Emma

Allamej
2008-09-27 14:17
0

Hejsan

På systersajten smyckestillverkning.ifokus.se

Har vi en hel del länkar och desstutom en lista med bra webbshoppar :)

Vi delar även med oss av våra Smycken så inspiration finns där. Titta in om du vill :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CarolineO
2008-09-27 14:30
0

Hej och välkommen!! Du kan lägga ut bilder här och få synpunkter. VI är ju ändå relativt objektiva *s*
Inspiration finns massor av på nätet! Här på sajten har många visat sina saker, sen kan du söka på Smycken på google, så finns det massor av sidor.

Vissa pärl/hoppy shoper på internet har även en inspirationssida.

Allamej
2008-09-27 14:35
0

Caroline, du är ju också välkommen :) Jag skickade en inbjudan till dig och nu har vi dessutom dragit igång en smyckestävling :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CarolineO
2008-09-27 14:38
0

O, så travligt  *s*

Jag har ju inte fått min mailbox här på sajten till att fungera än, sen uppdateringen!!! Ser att jag har en hel del meddelanden, men jag kommer inte åt dem… *suck*     får trycka på lite så den kommer ingång!  Lovar att kika in på smyckestillverkningen oxå  =0)

Allamej
2008-09-27 15:37
0

Jag skrev en personlig inbjudan redan innan sajten var lanserad :) Ville ju att du skulle vara med ifrån början :)