Slå in presenter/paket!
Är det någon här som gått kurs i att slå in paket? jobbarkompis till mig hade gått en kurs och var helt lyrisk, sa att det var hur kul som helst.
Påminner ju lite om scraping, de använde i varjefall mycket av de sakerna att dekorera paketen med. Vore kul att testa tycker jag =)

Fint visst, men jag tycker det är lite värdelöst att lägga ner för mkt energi & pengar på själva omslagningen.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag såg på tv en som var wrapartist. Det blev tjusiga paket som är roliga att ge bort.

#2 vad roligt!!
Ja jag tycker att det är kul, speciellt till barn och vid speciella tillfällen. Om någon fyller jämnt eller till brudpar osv.
Har inte gått ngn kurs, men jag tycker att det är jätteviktigt att paket är fint inslagna… Det är ju halva grejen!!!
Jag lägger ner en massa tid på att slå mina paket.

http://www.env.go.jp/en/focus/attach/060403-5.pdf
Japanska presenter slås in i tygbitar… Praktiskt och miljövänligt. :)
Jag var och arbetstränade på ett studieförbundet vuxenskolan förra året och dom hade haft någon slags kurs i att slå in paket, blev jättesnygga paket, dom hade kvar en del av dom på ett skåp där. Studieförbundet vuxenskolan finns ju på många orter och i alla fall här där jag bor, så brukar dom bli glada om man kommer med förslag på kurser att ha, och sen hänger det ju på om det finns intresse att gå och någon som kan lära ut. Så ett tips är kanske att kolla om SV finns på din ort och om dom kan vara intresserad av att hålla en kurs i paketinslagning? Eller om något annat studieförbund som finns på din ort är intresserade?

Det är jätteroligt att göra snygga paket att ge bort.
Inom dom senaste åren har det blivit vanligt (i varje fal i Danmark) att presenter inte öppnas för än gästerna har lämnat. Jag tycker det är lite tråkigt att inte se om mottagerna gillar presenten, så jag har börjat paketera i korgar med blommar och cellofan, så presenten syns.
Är det på samma sätt i Sverige?
:-) Inge

#6 vilken bra idé. Jag ska ta och kolla in lite vad det finns för kurser här omkring.
#7 Efter vad jag kan se i min umgängeskrets så öppnas fortfarande presenterna under tiden som gästerna är kvar. Jag tycker som du att det är kul att se om presenten vart bra =)
Min systerdotter fyller år i morgon och jag har slagit in hennes present. Hade inte så mycket kul grejer hemma, men lite annorlunda mot de vanliga paketen med snören blev det.

Glaskulor och tygblommor har jag klistrar på paketen. Enkelt som bara den…men jag kan tänka att den lilla tycker att det är tjusigt =)
Dubbelhäftande tejp, limstift och en riktigt vass sax använder jag ofta. Jag slår in med glädje, jag tror att gåvan känns extra mycket om man känner att någon lagt ned mycket tid på den!
Kom ihåg att vika alla kanter på pappret/papperen noga och fint. Använd inte för billigt papper, då blir det ofta skavt fortare.
Studieförbundet Vuxenskolan i Stockholm har som sagt kurser i kinesisk paketinslagning även denna höst.
På samma ställe samt på Skapa Hobby på Hornsgatan och på Sirlig pärlor har jag kurser i att göra olika askar i origamiteknik (japansk pappersvikning). Jag kommer också till andra ställen när någon ber mig. Hem eller skolor, pensionärsföreningar eller annat bara det är innom SL:s räckvidd.
Hoppas det är OK att göra reklam för sina egna aktiviteter här på sidan.
Marinne
Visst är inslagningen viktig. På ett bröllop jag var öppnade endast brudparet ett paket på själva mottagningen (tar för mycket tid annars) och det var det vi lagt ner möda och besvär på, var ett vackert paket.
OK. Tack för upplysningen.
Vad räknas som reklam? Är det att hänvisa till sin hemsida om man inte säljer där? Och om man säljer där?
Sara
#17 Vi har haft detta med reklam uppe ett par ggr, men vi behöver kanske friska upp det lite…
Reklam är att t.ex. gå in och skriva "Jag säljer Smycken, gå in på min hemsida www.blabla.se" Det är reklam.
Däremot får man ju hemskt gärna visa upp sina saker som man är stolt över med bilder. Om ngn sen frågar om man har en hemsida är det helt OK att besvara den frågan med att hänisa till sidan, eftersom det då är efterfrågat.
Om man har en sak man vill sälja kan man lägga ett inlägg på "Köp och sälj" med en bild på saken och berätta att den är till salu och vilket pris. Men man får som sagt inte säga att "Kolla på mnin hemsida www.blabla.se" för att se fler saker.
Tack, jättebra info!
Sara