stå på marknad?!
Jag ska stå min första markand näst helg och undrar vad jag ska tänka på.
Jag är jätteivrig och livrädd, men jag har förstått att man kan nte vara blyg om man vill sälja sig.
Ni som stått på marknader, vad ska jag tänka på?? Vad ska jag INTE göra? Alla tips ni har vill jag ha.
aswedishsmorgasbord.com
Ha så roligt, här kommer några tips :)
Se till att du har växel
Mat och vatten/annat att dricka är rakt av nödvändigt. Du pallar inte en hel dags nasande bara på ångor.
Ha allt uppställt när marknaden börjar, bättre för tidig än för sen.
Ta med dig verktyg och lite reservdelar, folk kan behöva/vilja få smycket lite omgjort för att det ska passa
Om det blir lugnt i långa perioder så är det kul om man har med sig så att man kan göra Smycken eller annat på plats, dessutom så drar det kunder, dom blir nyfikna.
Le och var glad, ingen handlar av någon som är sur. Jag brukar ha kramp i mina käkar efter en dag på marknad…
Spegel!
Lycka till :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack för tipsen. Ffa det med att ta med material och arbeta lite mellan kunderna är ju toppen! Det är en rätt liten marknad, här i Adelaide Hills så finns det massvis med lokala små marknader, jag har bokat in mig på tre (3) stycken den närmase månaden! Olika alltså! Måste ju kolla hur de ser ut inan jul..
aswedishsmorgasbord.com