Underbart att vara igång igen!
Jag har inte skrivit mycket nånstans på senaste tiden för jag har återupptäckt smyckestillverkningen… Helt underbart….
Smakprov

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Halsbandet på bild 1 var jättesnyggt. Vad har du använt för pärlor? Hur har du gjort berlocken (?) på den sista bilden? De andra snyggingarna ser ut att vara gjorda av lampwork resp silverfoil pärlor, så de behöver jag inte fråga om. :)
Jag använde twisted glaspärlor och sötisar till halsbandet på bild 1 och hehe… den sista berlocken är en vanlig sten som jag sytt ett pärlfodral till :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jättefint!!! Vad skoj att inspirationen kommit tillbaka =0)

Vackert!! :-)

Fiiint! Halsbandet högst upp är ju bara såå snyggt!!!

Den sista bilden med stenen var ju skitfräck!
Hur gör man?
Man pärlbroderar på frihand :) Inga mönster bara en känsla på när man ska utöka och förminska :)
Gör du glashängena från scratch själv oxå?
Skulle vilja lära mig göra egna pärlor och sådana glashängen..
Sara
Jag gör inga pärlor själv, jag vill inte ens gå kurs förrän jag har så att jag kan ställa mig i en atelje direkt efter och fortsätta :)
Superläckert!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul