Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketter: handarbetetextilvirkatstickat
Läst 1811 ggr
Diana61
0

Vad för slags mönster gillar ni?

När ni broderar, vilka mönster går ni efter i första hand?

Nallar, fåglar, blommor osv…?

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Pomperipossa
0

Naturmönster gillar jag.. Gärna blommor och fåglar.. Har gjort mycket nallar och sånt till ungarna..Glad

Undin
0

pudlar och rosor.

Var med på en socialnämnds utbildning och en sosse fick syn på min rosväska. Svart jeanstyg med maskinborderade röda rosor. Måste sy en med blåklint nu istället *asg* eller blå rosor.

Titti
0

Vackra motiv. Gärna fåglar och blommor. Ju flera färger, desto roligare.

Har blivit mest löpare och dukar, men en och annan tavla har det också blivit genom åren.

Broderar inte så mycket åt mig själv just nu, jag har inte användning för dukar och tavlor - har bara ett bord i huset och det är köksbordet - men däremot om någon vill ha något broderat, så har jag väldigt svårt att säga nej.

Åsa
0

Jag är inte längre så förtjust i att brodera efter ritade mönster utan vill helst brodera helt fritt. Mest blir det kräftor eller så blir blommor eller också avbildar jag det jag ser där jag sitter ute och broderar. Mycket trevligt!

åsa

Diana61
0

Jag föredrar blommor och fåglar,trädgårds motiv och natur. Älskar Lilliput Lane tavlorna.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

karins
0

LIte av varje men mest naturmotiv.

Frida
0

Väldigt olika, håller just nu på med ett motiv föreställande Marilyn Monroe.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

mandymoo
0

Jag gillar naturmotiv mest. Men sen är ju nallar och annat sött också. Skulle vilja göra en kortstyngstavla med egyptikst motiv.

parsley
0

Jag gillar mest ritade broderier, helst gammaldags, fula tomtar och bonadstexter, jugendrosor och sådant.

Faxlin
0

Jag är en rätt stor allätare av broderier. men jag har svårt att motstå tomtar och vargar och djur överhuvudtaget. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CarolineO
0

Djur älskar jag också.   O lite barntavlor….

Faxlin
0

#11: Ja barntavlorna är mysiga. men de brukar det ju ofta vara djur på också. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dolomit60
0

Altså om man låter en drejskiva, eller kavalett snurra i låg fart, och vänjer sig vid att rytmiskt röra en pensel , bollspruta, penna eller liknande upp och ner tiols slutände möter den änden där man började, så får man ett avrundat sicksackmönster. nu inramar man vågmönstret med en linie, under, och en över. Därefter fyller man i med en prick, mitt i mellan ramlinierna varje gång våglinien är som närmast någon av  ramlinerna.

Ett gammal klassiskt krukmakar mönster som jag använde mycket ! koboltblått på vitt eller tegelrött är exempelvis jättesnyggt !

Kolla mitt foto album om dete är svårt att hänga med i mina lite snutrriga förklaring …….

marina72
0

JAG TYCKER OM ATT SITTA OCH SY DELFINER OCH JAG SAMLAR PÅ DELFINER  M.M