Decoupage
Ni som gör Decoupage, vilka mönster föredrar ni att använda?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jag föredrar blomster och natur i första hand.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Jag föredra oxå blommor o naturmönster =)
Vad är det? Kan ni visa? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Man lackar på tunt papper, helst servetter, på porslin, glas, trä, spånkorgar m.m.
Jag föredrar mönster som har med båt/vatten att göra, motiven som blir kan ju vara så oändligt många!

#4 hmm.. det lät skumt. ingen som har någon bild att visa? Förstår inte riktigt vitsen med det..?

Putt*
Jag vill också se lite av era alster, verkar kul att göra! köper ni era grejer från Panduro?

Jag har gjorde deco. med familjefoton en gång & gav bort i julklapp. Jättegamla foton från 80/början av 90 talet
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jättefint båda två! Nu blev jag sugen på att testa detta, men hur ska man hinna med allt 

här har vi en bricka i Decoupage =)
Har en väninna som ett tag gjorde decoupage på muggar, koppar, glas osv. Funkade t.o.m i diskmaskinen efter många lager lack!
Det enda jag gjort är blommotiv på IKEA:s tidsskriftssamlare i trä.

Jag blir så sugen på att testa detta, vad behöver jag köpa? servetter, lack och ???

# 13
Gå in på panduro nu när dem har sin rea, den pågår för dult =)
Så har dem ett decoupageset, där får du med dig allt du behöver pensel, lim/lacker en liten roller med extrra rullar och en liten beskrivning på hur du ska göra.
Här har du ett kit
Panduro
Lycka till! =)

Tack TinaH, vad smidigt! Jag fick precis deras kataloger, och har suttit här hemma och kryssat för en hel lista med saker jag vill köpa.
Dels decoupage saker, dels lite till att scrappa vårt bröllopsalbum + ett album. Så roligt detta! =)

Jag har själv beställt detta kitt. =)
hoppas att lådan kommer snart. =)
väntar med spänning….*S*
Sofiae, jag gillar verkligen din blomkruka! jättefin!
Kan man få fråga vilket lack du använder för att hålla fukten ute så att krukan ej förstörs?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

#18. Jag använder "Decoupage lack lim", matt, inköpt på Panduro. Jag målar och lackar den även på insidan. En kruka jag gjorde förra året stod ute hela sommaren, tog ingen skade av det. Jag använde den som ytterkruka.
HEJ
Det finns olika Decupagelim: - för glas, för trä,krukor m.m. och för tyg.
Det går snabbt att lära sig tekniken och relativt snabbr att arbeta med
hälsningar Maja