Scrappa ett bröllopsalbum?
Har ni några fina tips på att scrappa ett bröllopsalbum?
Det ligger ett par veckor in i framtiden eftersom jag först måste få korten ifrån fotografen förstås
Tilläggas kanske bör att jag tidigare endast har scrappat lite födelsedagskort etc..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

*putt*
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ett fint album med plastfickor, klistermärken. lite tyger eller band, fina papper och era foton är en väldigt bra start.
och såklart lim.

Jag skulle behöva lite tips jag med, har inte alls många foton från vårt lilla, lilla bröllop.
De få kort jag har hade jag tänkt mig ha insatta i ett litet album tillsammans med torkade blommor från buketten, grattis-korten vi fick och tex notan från bröllopsmiddagen.
Om man inte vill göra själva albumet själv borde man väl kunna hitta ett album som är litet, med typ bara 10 sidor??
Jag har så dålig fantasi när det gäller sånt här…
HJÄLP!!! =)

Det finns album i tre strl inom scrap (finns fler men dessa tre är de vanligaste)
12"x12", 8"x8" och 6"x6"
har man inte så många bilder så rek. jag 8"x8"
då ser det mer fullt ut

#4 ursäkta mig men jag förstår inte… vad menas med "inom scrap"??
Finns de att köpa på speciella ställen eller hur menar du? jag har aldrig gjort något sånt här innan… :-)

Allt inom "scrap" (scrapbooking) mäts i " (inches) Så när det gäller papper och album samt plastfickor till album så är det tre ovannämnda måtten vanligast. och ja man kan säga att dessa säljs på speciella ställen. om du söker på Scrapbooking på google så hittar du en massa onlinebutiker.

Tusen tack för svaret. Då ska jag söka vidare och se vad jag kan hitta! =)

Du får säkert väldigt kul "scrapping" har en tendens att vara beroendeframkallande hehe

Ja det kan jag verkligen tänka mig =)