Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 2017 ggr
Frualbertsson
0

Jag är ny här.

Hej jag heter Susanne och är ny på denna sida. Jag fick tips om Pyssel i Fokus på Textilhantverk, eftersom vi börja prata om pärlvirkning och jag undra om vart man får tag i pärlor.

Någon snäll människa sa att på Pyssel vet de om sånt och då trillade jag in här. Har nu hittat massor av pärlsajter och köpt hem pärlor för närmare 400 kr =) Jag ska ha dem till att brodera på en linnekudde jag köpt hem.

Jag tänkte först att jag skulle börja med pärlvirkning, och kanske blir det det med, men först ska jag brodera denna kudde. Det ska bli så kul, hoppas verkligen att jag får hem mina fina pärlor i denna veckan som kommer.

Jag har pysslat med lite olika saker innan, jag har virkat väldigt mycket, dukar, gardiner, en dopklänning, överkast, kläder till Barbie och troll tex. Ja sen har jag fribroderat och korsstygnsbroderat, jag har stickat lite lite, och jag har målat korgar.

Jag har pysslat med Cernitlera också, men det var längesedan.

Satt och läste jag om scrap här och det verkar kul, ska försöka mig på att scrappa vårt Bröllopsalbum, när jag väl orkar ta tag i det =)

Ja det var lite om mig!

Ha det gott,

Frualbertsson

Puma77
0

Välkommen hit. Hoppas du kommer trivas och få/ ge en massa tips också.

//Pia

Frualbertsson
0

tack, verkar vara lite lågsäsong här på forumet nu. Hoppas att det blir fler som skriver snart, om allt möjligt =)

Hopi
0

Välkommen!!!

www.pagoni.se

där finns det pärlor! ;)

Frualbertsson
0

Tack för tipset Hopi, men jag har redan köpt från Pärldesign och för många pengar hihi

CarolineO
0

VÄLKOMMEN!!!

Jag rekomenderar också pagoni. Där får man en extra liten present varje gång man handlar   =0)

Gozan
0

välkommen hit

Frualbertsson
0

Tack för välkomnandet. Jag får nog lov att testa Pagoni nästa gång då, tyckte nu när jag tittade in hos dem att deras sida var svårare att leta på om man jämför med Pärldesign och när man är nybörjare som jag.

Man nästa gång vet jag lite mer vad jag är ute efter så det blir lättare att beställa.

Roligt och smart av dem att skicka med lite extra i paketet! =)