Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 2347 ggr
peter_stridh
0

Bara jag som har intresset

a<tt knyppla ?

CarolineO
0

AHH!!!! KAN DU KNYPPLA?!!!

Säg att du bor i SKåne!!!!!

Jag köpte en knyppelbräda för ca 1 år sedan och ett par böcker, men jag fattar inte riktigt…   Jag villl så gärna!!!

jenny-olsson
0

Jag har intresset att knyppla. Började på en kurs för ca 2-3 år sedan. Vi träffas fortfarande och knypplar tillsammans, för att få inspiration, råd och tips. Ska iväg på måndag, första gången efter jul- och nyårs-uppehållet.

#1: Jag bor i Dalarna annars hade du fått följa med och fått hjälp.

storkenflyger
0

Jag har knypplat tidigare Just nu inget jag tänker ta upp igen Har så mycket annat jag gör

Jag bor i Skåne Norr om Lund

Ellenfyrkant
1

Vad gör man om man knypplar ?

Mvh Ellenfyrkant

jenny-olsson
0

#4  Oftast gör man spetsar. Man kan även göra andra saker, som tex bokmärken och brudkronor. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Ellenfyrkant
0

Ok ^^ Men hur går det till XD !?

Mvh Ellenfyrkant

jenny-olsson
0

Min knyppeldyna, omklädd med blått bomullstyg

Här ser du en knyppel-dyna som är uppsatt med pinnar och tråd. Sedan förflyttar man pinnarna efter ett viss sätt och sätter i nålar på utmärkt ställe så det blir ett mönster.

CarolineO
0

#3   Men kan du fortfarande?? Eller har du glömt hur man gör??

storkenflyger
0

#8 Då du fick namn på böcker jag hade Då hade jag inte knypplat på mer än 20 år Satt jag ett par dagar å läste igenom böckerna å provade att knyppla för att se om jag kom ihåg Visst var det trögt i början Men har man lärt en gång så kommer man kanska så snart ihåg det igen Skulle jag göra det nu idag Behöver jag en stund att läsa sen kommer det

Pomperipossa
0

Vill också kunna knyppla ju…

Ellenfyrkant
0

Vad gör man med det sen ?

Mvh Ellenfyrkant

Titti
0

Här finns det en till som brukar knyppla.
Men just nu står knyppeldynan instuvad i en garderob för p.g.a utrymmesbrist så blir det inget av.

CarolineO
0

#11    Min farmor knypplade spesar som hon sydde på lakan och örngott.  Det blir jättefint.  Sen kan du knyppla en lampskärm eller ett hårband eller vad som helst.

Ewerhof
0

Man kan använda knypplade saker i färg, både raka spetsar eller friknypplat, till vackra kort. En äldre kvinna jag känner friknypplar små motiv och monterar dem som julkort och ger bort.

Ägarna till de korten skryyyter med dom! Glad

CarolineO
0

#14  Kan jag förstå. Det hade jag inte tänkt på.

Diana61
0

Knyppla är något jag alltid velat prova på. Vilken lyx at kunna detta!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4