Plastslang?
Jag ska sy en väska och vill ha genomskinliga handtag så jag tänkte att nån gammal plastslang eller liknande vore intressant. Någon som har några tankar var man kan få tag på gammal plastslang? Eller ny? Eller något annat genomskinligt som kunde funka som handtag?
ClasOhlson har en del slangar, i lite olika tjocklek och färger, men kanske inte i så små korta bitar som du vill ha. det kanske inte är så kul att behöva köpa 25 meter om du bara behöver 30centimeter… men gå in på nån butik som säljer VVS och rör och badrumsinredningar…
I värsta fall får du försöka med en liten halv-luris. Säg i butiken att du vill ha ett par provbitar av olika dimensioner, för att du sen ska ha en massa… då kanske du kan få ett par lagom bitar gratis? :)
Det har fungerat vid ett par tillfällen för mig med andra pysselprylar (pappersark, färgprover m.m.)
Hehe… e du en liten luris? *s* Ja, det hade jag kört på!! *fniss*

byggvaruhus har olika slangar på metervara och dom e inte dyra.

Zoo affär har säkert slangar i olika storlek, där kan du säkert köpa små bitar.

Ta dig till närmasta kolloniträdgård så ska du se att du kan få metervis av slangbitar.
De har ju en förmåga att spricka av kyla och värme om vartannat så det blir pyttesmå hål i dem. Man får alltid kapa och hålla på.