Pyssel iFokus

Pyssel

Etikettutomhuspyssel
Läst 4978 ggr
CarolineO
0

Utomhuspyssel

Jag tycker mycket om att pyssla i trädgården och sätta en del örter som jag sedan använder till matlagning m.m.  Vad har ni för utomhuspyssel på gång??

Diana61
0

Detta låter som om det passar in på Trädgård och inte pyssel.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

CarolineO
0

Nja, det där är ju en definitionsfråga egentligen… I så fall kan man ju tycka att virkning, stickning och brodering hör hemma på en sajt om hendarbete eller liknande… Och t.ex. irirvikning hör hemma på textil…          För min del tycker jag det är att pyssla både ute och inne…

isnornin
0

Jag håller på att göra i ordning blommpinnar att ha i landet.

MVH Isnornin

Diana61
0

Jag tycker då att virkning, stickning och brodering tillhör handarbete.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

CarolineO
0

Ja, precis. Det är det jag menar med att allt är en fråga om definition.     Sen är det ju så att om artikeln enbart hade handlat om hur man gör t.ex. tvål eller liknande av örterna hade det antagligen inte varit något fel på att ha den här på pysselsajten, men nu eftersom den skulle innehålla någon maträtt eller liknande skulle det vara konstigt att den ligger här…(?)         Egentligen kunde man i så fall mena att det hör hemma på övernaturligt sajten istället eftersom det för mig innebär en del meditation också att pyssla med det…. Men i så fall skulle man ju kunna spalta upp allt på olika mindre sajter här.              Det jag hade tänkt mig med denna sajten när jag startade den var att här skulle alla kunna skriva om allt som de tycker är pyssel, oavsett om det egentligen hör hemma någon annanstans.    Jag tycker att det är mycket tråkigt om sajten inte skulle kunna fungera på det sättet.

isnornin
0

Jag tror nog att det finns  fler än jag som ser fram emot artikeln, så var snäll och gör det för oss som gillar örter. Tack på förhand:)

MVH Isnornin

Pomperipossa
0

He he…Utomhus pysslar jag med mina tokiga ideér… Ett nergrävt badkar som funkar både att bada i och som en liten fontän…. En toalettstol och handfat med blommor i… Det är faktiskt lite pyssel det också… Annars tycker jag sajten skulle hetat "Handarbete" men jag tycker "Pyssel" omfattar allt som är skapande och kreativt….Glad

Diana61
0

Jag tycker det är himla kul om all typ av pyssel kan finnas här så jag har inget emot det alls.yahooo

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Hennum
0

pyssel ute. jaa.. jag pysslar med mina djur. hehehe. fast det är nog helt fel slags pyssel.

på våren blir jag alltid sugen på att plantera frön och så. hittils har jag inte gjort det.

många saker man gör inne kan man ju oxå göra ute. som att nålfilta passar hur bra som helst att göra ute oxå.

sen tycker ja de e kul att tälja, vilket är knepigt att göra inomhus, blir så mycket städning. så det blir nog mer täljning nu.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu inget men det kommer. Jag har en förfrågan om en kattsten att ha på trappen till en kompis.

det här är en variant av den. dem finns i boken "Måla djur på sten" av Uta Nasshan

//Pia

CarolineO
0

Oj vad fin=0)    Jag och mamma brukar måla nyckelpigor på stenar som vi sätter i rabatterna

Nicey_och_Smulan
0

Håller inte på med nått utomhuspyssel alls faktsikt…..men att måla stenar som du sa i #10 var en bra idé. Det är så fint att ha på trappen, i rabbaten, brevid gången etc.

Puma77
0

#12 visst är det. Jag har gjort en del till att ha inomhus också, går som dörrstopp eller på balkongen. En kompis fick ett lejon då on är född i det tecknet o en bekant köpte ett annat lejon då hennes son är född då. Själv har jag kvar en flodhäst, inte för att jag är de…. eller det kanske jag eFlört Nej då men det var den första av exotisk djur som jag gjorde så jg vill ha den själv.

Men som sagt nyckelpigor, skalbaggar o en massa saker går att göra och det är mysigt att ha i trädgård eller på trappen t.ex.

//Pia

Pomperipossa
0

#13 Vilka fina stenar!! Du är ju superduktigt ju!!Glad

Puma77
0

#14 TackarGenerad

//Pia

isnornin
0

#13 helt otroligt fint!!!

MVH Isnornin

siddelina
0

#13 Vilken jättesnygg flodhäst du har målat!

Mitt utomhuspyssel:

- Måla Krukor som jag planterar i

- Små skyltar till mina kryddväxter

- Arrangera stenar/snäckor i rabatterna/krukorna som jag planterat i

- Planterar frön

Alltid finns det något som man kan göra

Nicey_och_Smulan
0

Jättefin flodhäst =) Wow

#17 Tack…bra tips =)

Faxlin
0

#13: Ohh den var underbar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

isnornin
0

lite höst pyssel ute

MVH Isnornin

Brokenfether
0

#13 Jisses så snyggt målat…Glad

#20 Härlig höstkruka…Glad Nu blev jag sugen på att både måla på sten och göra en höstkruka att ha på trappen….Tack för tipsen..Skrattande/B

CarolineO
0

Vad härliga, passande färger till hösten o allt =0)

shettis-j
0

Måste man ha någon speciell sorts färg för att det ska fästa på sten och hålla för väder och vind??

Puma77
0

Färgen slits efter hand vad man än har men jag har haft vanlig hobbyfärg, sen lackar jag med stark båtlack ett par tre gånger för extra hålbarhet. Det har hållt ganska länge i alla fall. Beroende på var man har den så kan det hålla några år.

//Pia

CarolineO
0

Precis, det viktigaste är att man har en bra lack som skyddar.

KattaH
0

Ååååh, så fina stenar, det får mig att längta starkt efter våren så att man kan ut i trädgården och pyssla och dekorera. Ska definitivt prova på att måla lite fina stenar till rabatterna. Flört

shettis-j
0

Såbra, då är det bara båtlack jag behöver skaffa… färger finns hur mycket som helst från div. möbelmålningsprojekt. Det blir en kul sysselsättning med dottern (5 år), hon älskar att samla på både stora och små stenar ;-)

Puma77
0

Ja hittar man runda fina kan man enkelt göra nyckelpigor m.m som ligger ute i trädården.

//Pia

marinis
0

Jag har alla mina pyssel ideér i huvudet än så länge!
Köpte mig en kolonilott i September. Så jag ser fram emot våren så jag kan börja pyssla i trädgården med alla ideér.
Det lilla extra blir väl efter man har planerat klart trädgården och börjat gräva iordning allt. Glad