Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 1863 ggr
mimmie.k
0

Marsipan figurer.

Hej är jag ensam om att gilla å pyssla me marsipan. Jag älskar att göra marsipan fgurer men äter dock själv inte marsipan…

Ngon som vet vart man kan göra gratis hemsida med sådant man säljer? kan man göra det på spray eller passagen eller måste man köpa en domän om man vill sälja något?

Mandysan
0

www.freewebs.com funkar utmärkt :) Min hästs hemsida som jag har gjort med deras enkla sitebuilder hittar du här

mimmie.k
0

hemsidor gör jag med hjälp av koder så det är för mig inget problem. En hemida jag gjort för min katt är denna: http://hem.passagen.se/s-klimpens_gloria/

Men det jag vet är att på passagen får man inte göra en sajt för att sälja något.. får man det på freewebs?

CarolineO
0

Jag har redigerat inlägget lite (det första) då det inte är tillåtet att göra reklam här på sidan…   Vet om att här finns fler liknande inlägg från andra som jag oxå håller på att fixa till, så du inte tror att det är mobbing mot dig mimmi Fot i munnnen

mimmie.k
0

#3 måste bara fråga om dt bara gäller denna kategorin då jag ser att det finns en köp och sälj kategori.. så kan ja skriva ett inlägg där då eller?

CarolineO
0

reglerna kan vara lite kluriga, kanske. Men såhär funkar det…

I köp och sälj kan man skriva ett inlägg om man har en specifik sak att sälja, typ om jag har virkat ett par grytlappar som jag väll sälja kan jag visa dem där och vilja sälja dem. Jag får dock inte göra inlägg med t.ex. jag har en hemsida med en massa saker där ni kan köpa, utan det gäller just en specifik sak.

Om ngn sedan frågar om du har likadana grytlappar i olika färger eller liknande, eller om du har fler saker att sälja kan du i så fall berätta att du har din hemsida, då gäller det inte längre som reklam eller marknadsföring, eftersom ngn frågat efter det…

Lite tydligare nu?

Jag vet att det finns fler inlägg som borde redigeras, vilket jag också håller på med, men jag får ta lite och lite eftersom jag också har ett vanligt jobb vid sidan av detta och jag sköter denna sajten ideellt.

CarolineO
0

Kanske ska tillägga att det såklart är helt OK att lägga upp bilder för att visa olika saker man gjort, då endast för att visa upp dem eller kanske få kritik för dem, om ngn sedan frågar om man skulle vilja sälja dem får man såklart göra det… då är det än en gång ngn som efterfrågat det.

Puma77
0

Men man kan väl lägga upp bilder (reklam) på saker man gjort för att få ett intresse. Sen kan man ju ha en länk i sin pres. till sin hemsida m.m där man kan gå in. Eller har jag fel? Det är ju inte reklam av sin hemsida.

Har sett andra ställen där de har skrivit ut länken om sin hemsida i ett inlägg där de sagt att det finns fler bilder att se om man är intresserad av att se flera. Det är ju inte heller någon marknadsföring av att sälja utan kan lika gärna vara för att visa och inspirera. Kanske för att få kritik och komplimanger.

Kan vara svårt ibland att veta vilka regler som gäller.

//Pia

Mandysan
0

#2 Jupps, du får göra hemsidor för att sälja saker, har jag fattat det som iaf :)

CarolineO
0

#7     det beror lite på hur man formulerar sig… Du får lägga upp ett par bilder för att visa vad du gjort, om ngn sedan efterfrågar fler bilder kan man lägga berätta om sin hemsida och länka till den.

Om man vill visa bilder för att inspirera gäller samma sak. Man lägger ut en bild eller ett par för att visa till inspiration eller för att få kritik, sen om ngn undrar om man har en hemsida får man lägga ut en länk.