Förslag till slöjden
I skolan fick vi en uppgift på slöjden. Vi kommer få en meter planka och sen får vi göra nästan vad vi vill.
Vi har slöjd imorgon, och jag har fortfarande inte kommit på vad jag sska göra. Har ni några förslag?
Jag vill helst att saken ska kunna vara till nytta, alltså inte direkt någon dekoration.
Våran lärare sa även att det uppskattas om det finns metall i den men det är inget måste
Vet inte om jag tog rätt etiketter, admin kan ändra om det finns mer passande
- Redigerat 2024-09-01 17:38 av [Zefirka]
Min första tanke är att det kan bli en bra hylla.
Eller dela den i 6 lika stora delar och göra en låda/ask.
Mvh // Johan
Om man fortsätter på hyll-spåret kan man göra en sådan där hylla med massa små rutor där man kan samla saker från resor och annat.
Annars tänkte jag på saker som trädsked och smörkniv men med en meter blir det en väldans massa… Skärbräda kan man också göra och dekorera kanten på.
Beroende på planka och vad i metall ni har tillgång till skulle även en bänk eller ett litet bord vara tänkbart.
Jag gjorde en hylla i träslöjden (detta var 60-tal alltså), målade den svart och den blev jättesnygg, jag hade verkligen nytta av den. Den stod på mitt skrivbord och jag hade kvar den i många, många år.
Du kan ju sätta några snygga hörnbeslag i metall, eller sätta metallbeslag på baksidan så du kan hänga den på väggen.
Tack för alla bra tips!
#2: jag blev väldigt nyfiken på hyllan man kunde samla saker från resor, har du någon bild eller kanske någon skiss så jag kan få se på ungefär hur du tänker?
#5: Något sådant:
https://pin.it/4Uo0zpBpM
#6: aha, vi får se om det blir något sådant 😃