Pyssel iFokus

Pyssel

Läst 140 ggr
Sindri
0

Var hitta färgad cellofan?

Ja, var köper man färgad cellofan till vettigt pris? Jag vill helst köpa en liten rulle var av två färger. Inte ett storpack med ark, inte enorma rullar. Alla jag provat när jag sökte på nätet hade utgått.
På Matton fanns 100-pck ark med fyra olika färger för 110, men man måste handla för 150 och frakten var dyr. CCHobby är jättedyra på sina.
Förr kunde man gå in på närmsta bokhandel och köpa både ark och rullar.

Jag har iofs en massa ofärgad cellofan, men gissar att man inte kan måla på det? Det skulle i så fall vara en superlösning för mig.

Pyttelite
0
  • Redigerat 2022-01-02 17:13 av Pyttelite
Marinas Mix
0

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cellofan för inslagning och andra hobbyändamål. Färgad cellofan 0,7x2 m/rulle. Genomskinlig cellofan 0,7x5 m/rulle.
Sindri
1

#1: Jag vill inte ha blått och rosa, bara rött och gult, möjligen grönt, och som sagt helst i rulle.

#2 När man försöker beställs står det Utgått.

Jag har sökt på Google så allt ni får upp där har jag redan sett. Tänkte om det är någon som köpt på senare tid och vet var det finns. Kanske hos någon som inte säljer på nätet.

Marinas Mix
0

_

Marinas Mix
0

Annars kan du väl alltd fråga hos blomsteraffärer, eller någon presentaffär i närheten

_

Sindri
0

#4: Ja tack, men köpa cellofan för 42 och betala 68 i frakt, och sedan lägger de moms på allting, det blev 150 för två rullar cellofan. Jag behöver väldigt lite.

Sindri
0

#5: Tack blomsteraffär var ett bra tips, jag skulle tippa att de bara har ofärgad, men skall absolut fråga.

Sindri
0

Nu löste det sig så, att jag gick in i en affär för att leta cellofan och hittade tuschpennor som skulle fästa på alla underlag. Jag har testat och det fäste verkligen på mitt ofärgade cellofan. Beröringstorrt efter 4 timmar, men gick ändå att få bort med vatten om man ville.
Det här var det bästa för mitt syfte.

Marinas Mix
0

Toppen, så bra att det löste sig på ett kanske oväntat sätt

_

Sindri
0

Ja, slutet gott… 😊

Emo
0

..allting gott.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sindri
0

Dessutom verkar det som om färgen är vattenfast efter ett par dagar.