Beskrivning pulsvärmare?
Är det någon som har beskrivning på pulsvärmare. Både stickade och virkade? Tänkt göra det till julklapp.

Set finns en artikel här på fokuset som beskriver hur man gör. Sen har jag gjort såna med hjälp av Quick Knit, super enkelt med dom! :)

Hittar inte artiklen som beskriver hur man gör? Vad är Quick knit?

Artikeln tror jag ligger under start, ej helt säker. En Quink Knit är en sån här. http://www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet

Tack! Finns det beskrivning med hur man stickar med Quick knit?

Ja det följer med en beskrivning på mössa i förpackningen sen kan man köpa ett häfte för 19 kr med beskrivning på bla halsduk,vantar långa och korta pulsvärmare, bwnvärmare. Jag tycker den är super!

Ja det följer med en beskrivning på mössa i förpackningen sen kan man köpa ett häfte för 19 kr med beskrivning på bla halsduk,vantar långa och korta pulsvärmare, bwnvärmare. Jag tycker den är super!

Ja det fanns ju beskrivning under sticka utan stickor, som jag kopierade. Så om man köper en Quick knit, så kommer det med en beskrivning hur man gör då. Måste bara prova detta, verkar kul :-)

Jag tycker det är jätte kul! :) Jag har alltid velat göra något stickat, men eftersom jag är vänsterhänt så kunde ej min mamma ära mej eftersom hon var högerhänt så då kommer detta hur bra som helst till pass för här kvittar det. Det är annars svårt (tycker jag i alla fall) att göra så mycket eftersom det mesta är gjort för högerhänta, även om det kommer mer och mer för vänster så ligger det långt efter. Så därför tycker jag Quick Knit är super.

Så här gör jag pulsvärmare:
Stickor 3-3,5 och passande garn ex någon form av ullgarn eller alpaca.
Lägg upp 40-50 m och sticka rätstickning 34 ribbor = 68 varv Lägg ihop kant mot kant och sy ihop. Lämna öppet för tummen. Tänk på att ribborna ska längs med handen.

#9 Tack för beskrivningen! Den kan jag testa med en gång :-)
#8 Har aldrig tänkt på att det är jobbigt för vänsterhänta att sticka, så kul för dig att du kan sticka med quick knit :-)

#10 Jo det blir bakvänt för mej om mion mamma ska lära mej.;)

Prova att googla på "learn to knit" "left handed knitting" eller något liknande så kanske du hittar något användbart om stickning för vänsterhänta.

Sök på nätet på pulsvärmare, handledsvärmare så får du upp massor.
Här hittar du massor av gratismönster, både på svenska och engelska http://stickamera.se/gratismonster.php
Lycka till!

# 13 Tack för länken :-) Massa roligt att sticka där! Kanske blir mer än pulsvärmare stickade i vinter ;-)

Man hittar mycket smått och gott där :-) Roligt att bara surfa runt och drömma om vad man skulle vilja göra.

#12 Tack det ska jag vetkligen göra! :)

Oh, vad fina!! Vad duktig du är!! 

#17 Jättefina tycker jag

# 18 #19 Tack!