Pyssel iFokus

Pyssel

Läst 166 ggr
Syntium
0

Pysselförvaring

Har ni några tips på bra förvaringssystem så att säga? Jag tror jag vill ha ett och samma utseende på lådor men de behöver vara väldigt olika storlekar. Finns det något bra, praktiskt men som inte nödvändigtvis är tråkiga plastlådor?
Eller vore det charmigt att ha olika utseende på lådorna? (om än kanske inte lika lätt att stapla) 🤔

Bonusrunda: Dela gärna en bild på er pysselförvaring :)

"I'm too old for this shit."

fridelfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

De där små träbyråerna från Ikea går ju att måla och dekorera efter eget tycke. Kan ju stapla dem hur du vill och ordna nån tjusig förvaring 🙂

Ser att det finns en typ "sylåda" som kan vara både funktionell och skojig

• Redigerat 2021-08-31 20:07 av fridelfina
Syntium
0

#1 Hm inte riktigt det jag letar efter men ska kolla mer på detta också. Tack för tipset!

Emo
0

Jag tycker att genomskinliga plastlådor är så bra. Det finns ju flera storlekar, som passar olika saker. de stora, som har innehållit gräddbullar är bra till skrymmande saker och de lite mindre passar till sådana saker som man vill ha sorterat utan att de ska ta stor plats. Ibland sätter jag etiketter på kortsidorna, när jag staplar många.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Syntium
0

#3 Ja men jag tänkte väl ungefär plastlådor av typen från Rusta eller Clas O. Men de är inte jättesnygga och jag vet inte om de har den variation i storleken jag vill ha. Får kolla lite mer

Marinas Mix
2

För större hobbysaker har jag dem som heter smart store. Finns i olika storlekar och dem finns på JYSK, men även ICA MAXI har dem. Brukar passa på att köpa när de har erbjudande "Ta tre betala för 2"

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Marinas Mix
2

För mindre saker, det vill säga alla småpärlorna har jag lite blandat med lådor, De röda kommer från Clas Ohlsson. De transparenta har jag fått med i olika pärlväskor och en del av de andra är s¨ådana som jag haft turen att hitta billigt på loppis, Ö&B och andra affärer.

_

Marinas Mix
2

Och dessa sortimentskåp från Clas Ohlsson
De gula och lila byråerna fanns nog på Rusta

_