Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 2394 ggr
Allamej
2007-11-13 21:18
0

Filtning!

Idag fick jag hem min ull och allt nödvändigt för att börja filta :) YEY!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
2007-11-14 00:14
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort mina första grejer! Ett bulligt hjärta, mitt första försök för övrigt :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
2007-11-14 00:15
0

Och en liten tavla :)

CarolineO
2007-11-14 00:41
0

det blev ju jättefint!

Allamej
2007-11-14 00:47
0

Än så länge nybörjare och jag tyckte inte att instruktionerna var något att hänga på väggen men förr eller senare ska jag filta råttor! :)

Allamej
2007-11-14 14:09
0

Mitt första försök med råtta, måste gå på henne med nålen ett varv till men när jag gjorde henne i natt så orkade jag inte…

Sehvrin
2007-11-14 15:30
0

#5 Den där var jättesöt!

Själv håller jag också på att nålfilta lite, för tillfället är mitt projekt en babydrake (har även en asiatiskdrake som jag jobbar på, men den har jag tagit lite paus ifrån för tillfället)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

irode
2007-11-14 23:32
0

Fina grejor du gör! För inspiration pekar jag på denna tråden

Det är kul at göra Nålfiltning!
Lycka till

:-) Inge

Gozan
2007-11-15 13:31
0

åhh.. jättefina grejor.. jag gillar musen skarpt!!

nu blev jag intresserad.. hur gör man? vanlig ull som man kardar o geggar med såpa? jag gick på en tovningskurs för jättemånga år sedan. men minns knappast nåt..

isnornin
2007-11-15 13:42
0

Jättefina alla 3!!!

MVH Isnornin

Allamej
2007-11-15 13:43
0

Jag torrfiltar, dvs tar kardad ull och en smal nål med hullingar på som jag sticker in i ullen upprepade gånger, till slut blir det fast och formerna arbetar man fram med nålen. Men man sticker sig…