Hur ser era smycken ut?
Jag har inte pysslat med smyckestillverkning så länge, men här är i alla fall några som jag har gjort. Hur ser era Smycken ut?
Bild nr 1 föreställer mitt första halsband, ett sk testsmycke.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Detta halsband är jag mest nöjd med. Jag älskar lila! 

Det här halsbandet gjorde jag mest för att göra slut på de fula gröna färgerna. Gillar det inte alls. Färgerna stämde inte alls överens med det jag såg på nätet, orkade aldrig skicka tillbaka dom heller eftersom det var på rea.

Enkelt, men med härliga färger.

Miaa: Tack tack! Ja, visst är den gröna färgen riktigt riktigt ful! 

# 8 ptjaa, riktigt ful vet jag inte men det är inte särskilt vacker i mitt tycke 

Wow, vilka fina Smycken, Diana61! Men är det inte jättesvårt att göra sådana? Du är riktigt duktig!!
Tack Engla! Jo det är pillrigt och det tar tid och det är antagligen därför jag tröttnade på det och övergick till broderier istället. Men jag har alla mina pärlor kvar så vi får se om jag tar tag i detta igen. Vore trevligt faktiskt.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Asta: Jättefina Smycken på din sida!

Nu måste jag också börja med pärlor!!!! Har aldrig gjort Smycken förut utan håller mest på med textilier och garner…Dax för nåt nytt nu.:)

Pomperipossa: Det tycker jag låter som en bra idé! Alltid kul att komma på nya saker att pyssla med. 
Det här är ett armband som jag bara testade.
//Pia
#24 Vad duktog du är!!

Engla, jag tycker inte det gröna halsbandet är fult, grönt är min favoritfärg.
Vad duktiga ni är… roligt att se bilder på vad ni gjort…
Dere har laget kjempefine smykker alle tre
Här är ett halsband som jag virkat.
Om ni vill kika mer på mina Smycken så har jag en space där jag lagt in bilder.
http://zarasmycken.spaces.live.com/
Hälsn. Lotta

#29 GUD vad fint!!

# 24 Jättefint!!!
Puma77 vackert men hur fungerar spännet mitt på?
Armbandet är verkligen fint.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#35 Det är ett helt vanligt spänne (karbinhake) ute på kanterna.
//Pia

# 37 Härliga färger!

#37: Jättefint!!! Ser så fräscht o romantiskt ut! ;)

#22 Va fina!!!

Kan ni inte snälla lägga ut lite aktioner här på sikdan så jag kan få köpa…hehe…*dreggel*
#41 Vad vill du ha för några då? =0)

tja…vad vill jag ha? jag äääälskar örhängen….men halsband, fotlänk….you name it =)

Jättesnyggt….

# 45 Verkligen kanonsnyggt!!!!

Oj vad många snygga… man blir riktigt sjuk och vill ha…
#24, 27, 29 o 45 otroligt snygga
#45 Kanonsnyggt! Det där är säkert minst lika snyggt som det du såg i affären! Hur har du gjort? Det ser ut som silvertråd? Vilka verktyg har du använt?
och ett par örhängen i samma stil….annars gör jag många enkla Smycken med en fin ganska stor frontpärla eller ett pärlhänge!
Puma77, du gör otroligt fina saker! Jag vill ha!:P
Asta, Dina hamrade Smycken var hur fina som helst.. vill ha de me:) haha
Vart hittar man sånna saker så man kan göra själv? Inte för att jag någosin kommer kunna mäta mig med er.. liksom, armbandet du gjort puma är ju helt fantastiskt!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#52 Tackar
Det armbandet tillsammans med mycket mer finns i en bok som jag beställde genom en bekant som säljer pärlor. Den kommer från Tyskland o kostade mig 120 kr.
Den heter "Kralen Magie, Perlen magie, Bead Magic & Magie de Perles". Är beskrivningar på fler språk vill säga. De som gjort den heter Leane de Graaf & Lucrèce Mattens
Det finns tre olika böcker i denna variant som jag vet om, min är halsband, ringar o armhand i men sen finns det dem som är inriktade mer på ringar bl.a.
Beskrivningarna är välgjoda o inte svåra när man kommit in i dem. Jag har även limmat knutarna för extra hålbarhet samtidigt som jag trätt tillbaka en bit för att det ska hålla bättre.
//Pia
#54 om du menar mig;) Det har hänt men det är svårt att visa bilderna så de blir rättvisa så här på nätet o sen beror det på vad det är givetvis. Men jag har gjort en del fast det är sånt som de har sett irl.
//Pia
Jo, jag menade dig:) Okej.. Ja jag skulle iaf vilja ha ett armband och sen vart jag kär i ditt halsband du visa här.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hej!
Jag är nya här och har håll på med Smycken ett bra tag nu. jag gör det mest inom smyckesväg och gör även egna pärlor. Kommer att lägga upp bilder på mina kreationer så att ni kan spana in dom.
xoxo/SuzieQ

Ni är ju jätte-duktiga allihopa
- spännande att se vad andra frambringar.
Om ni har lust att titta på några av mina Smycken, är ni välkomna att besöka min hemsida www.RODEsign.dk och mitt fotoalbum på min profil härinne

Har nyligen gjort två nya halsband.

Engla, så fina dina halsband är :)

# 67 Tack! Jag älskar lila!

Så snygga Engla! lila år en fin färg :)

Karin: Vi borde träffas nån dag och pärla lite! 

Ja det borde vi ENGLA. Det var ett tag sedan jag pärlade nu. Det har mest blivit virkade kattleksaker.

# 71 Okej, för det finns massvis med bra pärlbutiker på nätet som är väldigt billiga!
#72 Åh, exempel?

Listan kan såklart göras ännu längre.
#74 Oho, tackar så mycket! Verkar ju faktiskt mkt billigare än att köpa i butik, som t.ex. allas vår kära Panduro.

Panduro är jättedyra jämfört med bla de som finns här över!

Jag har en massa pärlor som ligger här och väntar på att jag ska göra något med dom!

Vilka härliga Smycken! Jag har gjort så många Smycken och har just nu idétorka. Suttit halva dan o läst smycketidningar. Ett bra tips är att öppna google.se och söka på halsband under "bilder". En massa inspiration! Gratis!
Här är en bild på ett smycke som jag blev väldigt nöjd med. Jag gav det till en arbetskamrat när hon gick i pension.
Kramar på er! Priscilla.

#79 Så fint!