Bränna Art Clay i microvågsugn.
Fick idag ett mail från Slöjddetaljer. Där fanns en liten box man kunde ha för att bränna silverlera i micron.
Är det någon som provat på den. Verkar ju smart att slippa hålla på med brännare och gaser. Det negativa var väl att man inte kunder använda korklera i den.
Kan det vara något att satsa på? Den var ju inte precis gratis så man vill gärna höra lite åsikter först.
Karina du som är van med silverlera, vad tycker du?

Jag skulle gärna vilja veta mer om detta!Jag har gått en kurs,men har ej råd med en riktigt ugn och är osäker på brännare och gaser så detta vore toppen för mej,så det vore verkligen toppen om du kunde berätta mer om detta för mej!

Det funkar alldelens utmärkt, man får testa lite först bara så att man kommer rätt med sin mikro (olika styrkor).
Det där att det inte går att bränna korklera. man kan göra så här. innan du sätter ditt smycke i mikrotillsatsen så bränn bort korken, sen är det bara att köra klart i mickron.
Det följer med en bra beskrivning på svenska.
Du kan även fusa mindre glasbitar i den

Ok, hur bränner man bort korken? Måste man ha en butanbrännare då. I så fall måste man ha både brännare och boxen.

Du kan ha vad som helst, bara att korken tar eld och brinner bort, skulle tro att det funkar i en vanlig ugn på grill temperatur

Ja det var intressant. En ugn finns det ju i vart hem i alla fall.
Såg på PMC att de börjat sälja en modelleringsmassa i stället för korkleran. Vad innehåller den och kan man göra på samma vis med den?
Jag har precis fått tag i en sådan. Kanske kan ta hem fler om ni är intresserade… Jag har inte haft tid att testa den dock… Ni som är intresserade kan PM:a mig, så ska jag se vad jag kan göra 

#5 Jag har inte provat pmc modelleringsmassa, men jag skulle tro att det fungerar på samma vis, har för mig att jag hört av någon att den är lite annorlunda i strukturen. Men det vet nog pmc bättre, dom hade ju korkleran förut så dom vet skillnaden.
Karina