tröja?
hallå
Finns de textdekaler eller liknande för att göra en egen tröja? Jag skulle nämligen vilja fixa en egen text på en t-shirt, men de ska ju inte se hemskt ut:P
och vad använder man för färg/spray/grejer? till texten .. och finns de andraroliga dekaler?
Mvh Lisette
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
jo, men hur görman schabloner snyggt då?:P kan ju inte bara klippa i papper hur som hellst. inte jag iaf:) så tänkte om de fanns klara bokstäver någonstans?
Beror på hur stora bokstäverna ska vara men i hobbyaffärer finns olika alfabet som färdiga schabloner. Annars är det bara att skriva på datorn i ex Word och sedan skriva ut på företrädesvis over head blad. Papper är mindre lyckat eftersom det kommer bli riktigt kletigt med färgen om du använder mallen rätt av. Annars kan man skriva ut på papper och rita efter linjerna med en penna som försvinner av sig själv (testa först på en bit tyg!) och sedan fylla i med pensel. Man får fixa och trixa lite men ingenting är omöjligt.
Värdinna på Fantasy
#1 Vet du var man kan hitta sådant papper? Överallt kanske… Men har du någonstans att rekomendera?
#2 När jag gör glasgravyr t.ex. använder jag schabloner som jag hittar lite överallt… I tidningar kan man hitta fina bokstäver osv… Sen är det bara att jobba efter det.
Tack så mycket..ska försöka fixa till nått:)
vet ni vart man kan köpa t-shirts utan tryck då?:P hihi..

På ÖB lLis1 och andra sådana affärer. Lindex, Kappahl och ja de flesta. Till och med hobbex har enfärgade tröjor :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Rekomenderar HM, själv köpte jag nya enfärgade träningströjor på deras herravdelning igår. Fungerar superbra och i härlig bomull för bara 49:- stycket. Bra mycket billigare än att köpa dyra "specialtröjor" i sånt där sliskigt material i en sportaffär.
#4 Gå till en kontors- eller pappershandel. De borde ha och om inte det så vet de säkert var du kan få tag på det.
Värdinna på Fantasy
Såg igårkväll att Panduro säljer sådant "papper" samt färdiga bokstäver som man bara klipper ut och stryker på (fanns i svart och vitt).
"Pappret" kostar 59:- för 5 ark inklusive vägledning och finns för ljust och mörkt tyg.
Bokstäver och siffror kostar 39,50 och då är det 43 bokstäder A-Z samt 10 siffror och ett antal olika tecken.
Länk (har fulhackat sidan lite men den fungerar som den ska för övrigt, klicka på Nästa för att se de färdiga bokstäverna)
Värdinna på Fantasy
Tack så mycket tramptass:) Ska absolut kolla de
tack Åsa.. ska kolla runt lite i olika affärer
#8 Tänkte faktiskt på det när panduro katalogen kom förra veckan, att de borde ha… Men jag hittade inget… Får gå in på deras hemsida och kolla.
#10 Finns under färg och lim, rätt lätt att missa.
Värdinna på Fantasy
Tusen tack!