Hoppsan, silverarmband
Då jag är ett klantarsel av magnitud, så hittade jag mitt älskade silverarmband som jag köpte när jag jobbade i Västafrika i kaminen nu när jag tömde den på askan. 😊
Armbandet är nu svart, glittrigt och skrovligt. Hur i all världen får jag fram silvret igen? Hur får jag mönstret att bli svart som det var förut? Har inte råd att lämna in det till en silversmed och .hoppas på att det finns någon här med kunskap.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Fråga inne på Smyckestillverkning, där håller det till flera som verkligen kan silver.
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Det är en lång process i flera steg vildavittra.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
#2 Jag som börjat fundera på Mr Muscles. 😊 Inte värt det alltså?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej, knappast. Först måste det filas, så det blir slätt och så flera andra steg, för att slutligen oxidera dit mönstret igen.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
kan liten stålborste o polersten vara nåt? Minns ej vad stenen heter. men tänker på verktyg som används till silverlera (PMC).
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Satt i princip hela natten och gnuggade armbandet med ett trubbigt föremål efter tipset om agatstenen ovan. Nu syns det ju att det är silver i alla fall, så slitgörat fick resultat.
Den svarta etsningen ser ut att finnas kvar under allt skit. Kanske det går att bada armbandet i kaustiksoda nu?
Tackar för alla råd och tips jag fått här samt via pm.
Det ser mycket finare ut nu. Hoppas att du lyckas rädda det.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk