Pyssel iFokus

Pyssel

Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 3217 ggr
jenny-olsson
0

Virka puls-värmare

Är det någon som har grund-beskrivning av virkade puls-värmare som kan dela med sig till mig?

CarolineO
0

På garnstudios hemsida finns en del beskrivningar till olika saker…

jenny-olsson
0

Ok, då ska jag gå in på deras hemsida och kolla.

jenny-olsson
0

Nu har jag varit in och titta på Garnstudios sida men dom hade bara i stickade puls-värmare, som jag kunde se. Och jag vill gärna ha i virkat.

Har någon en annan bra sida, som man kan kolla på?

CarolineO
0

Har du testat skriva "pulsvärmare mönster" på Google? Man kan få fram ganska mkt på det sättet…

Hopi
0

Dom flesta pulsvärmare jag har sett har varit stickade, men det måste ju gå bra att virka oxå. ;) Men jag undrar, vad kan man ha för garn, om man inte vill använda ullgarn? Det måste ju vara nåt garn som ger med sig, så att man kan få på sig det över handen.. Skulle vara skönt att ha nåt värmande på handlederna nu när det börjar bli kallt..

karins
0

Det bästa är ju att sticka pulsvärmare i resårstickning med strumpstickor. Har jag gjort, men dom är inte färdiga än. Har andvänt ett väldigt fint garn med pärlor. Virkade blir ju inte lika elastiska.

jenny-olsson
0

Jag har gett upp hoppet för att få ett mönster på ett par puls-värmare, så jag stickar dom istället och jag är inne på mitt andra par puls-värmare.

Helenaf76
0

Här kommer en länk på virkade pulsvärmare, hittade den idag :-)

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=104&d_id=14&lang=se

madde91
0

jag virkade ett par förut tror jag, men har för mig att de inte blev så lyckat, tror de blir bättre med stickat Glad men beskrivningen har jag dock inte kvar "/

jenny-olsson
0

Jag har kommit på en idé.

Man kan väl virka en lapp, sedan virkar man 1-2 öglor i ena sidan, på den motsvarande sida så syr man dit någon fin knapp. Det är väl värt att pröva längre fram.

CBA
0

Nu blev jag sugen på att sticka puls värmare…skickar bild isf när skepelsen är klar :oD

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

CarolineO
0

#11 Ja, gör det! Det är så skoj att se allas fina saker =0)

Helenaf76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag knåpat ihop pulsvärmare, virkat blev det den här gången :-) Otroligt roligt!! Här kommer en bild.

CBA
0

#13 OJ vad fint !!

Har du gjort efter eget huvud eller har du hittat ett mönster någonstans?

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Helenaf76
0

Jag använde mönstret som jag länkat till i ett inlägg härovanför :-) Fast jag tog bort en "diagram1" för jag tyckte det blev för långt med den. :-)

Det var sååååå roligt att virka. :-)

CarolineO
0

Ooo! Det blev ju hur bra som helst!

Helenaf76
0

Tack :-)

karins
0

Det blev ju en riktigt fin pulsvärmare! Har du någon beskrivning på den?