Gammalt virke
Halloj!
Jag och min sambo håller på att inreda vår lägenhet och det går väl lite sådär, vi har lite svårt att hitta en del grejor vi vill ha.
Vi vill bygga oss en TV-bänk och någon form av byrå/hylla/bokhylla till vardagsrummet och vi vill att båda går i samma stil.
Till dessa skulle vi vilja ha tag i riktigt fint gammalt virke såsom riktigt gammalt golvplank eller drivved. Vårt stora problem här är att vi inte har en aning om var tusan vi kan få tag på sådant virke. Av någon konstig anledning finns et inte på vår brädgård. :P
Det enda stället vi lyckats hitta är en butik i London och min sambo har tydligen något emot att åka till London bara för att köpa virke till ett par hyllor (jag tycker han är lite väl motsträvig). :)
Vi skulle alltså behöva hitta något som ligger på lite bekvämare avstånd från Eskilstuna, har ni något tips?
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Finns det ingen byggnadsvårdsbutik i närområdet?
En annan möjlighet som ni kanske tänkt på är att använda gamla dörrar som virke?
Lite inspiration: http://dishfunctionaldesigns.blogspot.se/2012/01/salvaged-doors-repurposed.html
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Otroligt snyggt med de gamla dörrarna, jag ska ta upp det med sambon. Tack för tipset!
Jag ska kolla upp det där med byggnadsvårdsbutik, jag känner inte till någon men det behöver ju inte betyda att det inte finns.
Gaah! Nu har vi letat och letat… utan att finna. Att få tag på återvunnet virke verkar komplett omöjligt här omkring. Ändå ser jag ständigt annonser och inspirationsbilder som folk lägger upp på saker de byggt av just återvunnet virke. Var ska jag få tag på det? Hur bär sig folk åt?
Ska jag gå och göra inbrott i någon gammal övergiven lada på landet?
Annonsera kanske? Antingen på blocket, eller någon annan köp/sälj-sida, eller på Facebook, där har nästan alla städer en egen sida för att köpa, byta och sälja saker. Kan ju vara värt ett försök iaf!
#3 Du skriver om gamla övergivna lador. Fråga ägarna. Det är kanske det enklaste - och det billigaste.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
# En bra idé, jag får försöka. :)
#5 Det var egentligen mest ett förtvivlat uttryck. Vi har inte så gott om övergivna lador här omkring.

Jag tror det går bra att fråga på vilken gård som helst där de har gott om uthus. Om du är beredd att betala en liten slant är det nog inte så svårt att få tag på något bra.
/Lantisen som bor på gård.