Hur göra med (jätte)stor poster?
Hej!
jag undrar om ni proffspyssliga har några tips hur jag ska kunna montera en affisch/poster som är megastor! Har inga mått för tillfället men den skulle ruinera mig om jag skulle lämna in den för inramning. Därför tänkte jag mig att jag skulle försöka montera den själv. T ex på mdf eller liknande. Men… jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga, ex v vilken slags lim jag ska ha, eller nåt annat, så det är nu jag skulle behöva era tips :)
Postern är av "normalkraftigt" papper för sin storlek, som inte är glättat, vilket möjligen komplicerar det hela. Trycket är i endast en typ ockrafärgad nyans på natur/beigt papper. Ska försöka ladda upp en bild, men för tillfället slut på batterier i kameran.
när jag skulle sätta upp en stooooor poster för några år sedan gjorde jag helt enkelt så att jag skaffade två vita tunna lister som var lika långa som kortändan på postern och sedan spikade jag helt enkelt upp listerna på väggen med postern emellan. eller alltså… haha, vad svårt det blev att förklara. tänk dig att du sätter upp postern som den är på väggen, men du spikar fast listen utanpå. på så sätt höll den sig jämn i kanterna och det blev snyggt. man skulle ju tom kunna tänka sig att sätta fast lister på alla sidor så blir det som en ram…

Hmm, ja! Tack för tips, men jag är nog ute efter nåt lite mer "proffsigt" utförande.
Just nu funderar jg på om jag inte skulle kunna prova med spraylim och så upp på mdf eller nån annan lämplig skiva. Antar att de i pysselbutiken där de säljer spraylim kan ha lite hum om det skulle funka.
Men jag är fortfarande intresserad om det är någon här som har en annan lysande idé!
PS Foto kommer snart för nu har jag fixat batterier till kameran iaf.
ja, spraylim skulle ju iaf vara det enklaste för att få det rakt o "klumpfritt" men frågan e om det håller superbra… Man kan ju fråga i pysselbutiken vad de tycker…

Men spraylim låter väl bra. Annars har ju Ikea stora ramar till kanonbra priser

Denna poster rymms inte i standardramar, inte…
(ska snart fota och lägga upp bild)