plast
Finns det någon som har koll på hur man kan forma plast, var det finns att handla… Är nyfiken på att göra Smycken i det materialet.
Undrar också vart man kan hitta små askar i papper och plast för små saker man gör. För att få en ok paketering.

Panduro har jag köpt askar från

http://www.kinn.com/?cid116062 kolla på epoxiharts 141 (Om du ska tex gjuta in något) eller täcka en yta på en bild etc. Om det var det du menade?

Kul länk, den ska jag kika närmare på.
Jag önskar att forma plast för att göra Smycken, ex. armband. Där de blir böjda och skurna efter mina ideer.
Med askar menar jag mer enkare som kan användas i produktion, inte fina varianter för enstaka tillfällen. Om jag skulle göra 20 par örhängen eller 20 slevar ex. så blir 20 askar från panduro dyrt.
Det är egentligen fantastiskt vad mycket pyssel det finns att ägna sig åt, behövs flera livstider för att kunna göra allt… så synd.
Jag gör askar som jag viker i papper o sen målar. Kanterna stärker jag upp med kartong som jag limmar in…
Det jag funderar på att hitta nu är små glasburkar eller flaskor jag kan ha mina oljor i… Inte så skoj att skicka iväg dem i tomma ramlösa flaskor när folk köpt dem… Känns lite fattigt.
Har hittat en del på loppisar, men då blir det ju inte likadana flaskor/burkar varje gång…