Presentpapper
Om man inte har presentpapper hemma och vill slå in ett paket har ni något tips hur man kan göra eget det måste inte vara fint men det borde iallafall se Okej ut
Tidningspapper om du har! Det kan bli jättefint tycker jag, jag tycker det blir bäst om man hittar ett uppslag med mest text och inte så mycket bilder, dessutom blir det ju återbruk! Om du har presentsnöre blir det snyggt, men även lite grövre vanligt snöre.
Håller med #1 att slå in med en vanlig dagstidning kan bli väldigt snyggt. Du kan även ta en vanlig plastpåse och ha som inslagningspapper.
Är presenten liten kan du ta vanligt a4 papper och kanske måla något på.
Tredje grejen jag kan komma att tänka på är om du skulle ha någon gammal kartong i lagom storlek så kan du ta en sådan och måla i någon kul färg.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Min bror brukar slå in i aluminiumfolie!
Har man någon gammal bok som man inte bryr sig jättemycket om kan man slå in i sidor från den. Att använda gammalt notpapper tycker jag också är otroligt fint! Jag tänkte faktiskt pallra mig ner på Myrorna och införskaffa lite gamla böcker och notböcker till att slå in saker i i jul. :)
Papper från gamla serietidningar kan också bli riktigt snyggt. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Denna tråd får jag följa! :D
Jag har fått bra råd. Tack alla
men fler tips är alltid välkommet såklart :)
Man kan skriva ut ett fint mönster från datorn och klistra på.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
När jag skulle på dop en gång hade jag inget passande papper. Jag hade köpt en lite gosekanin och det var en pojke som skulle döpas. Jag valde att helt enkelt köpa ett fint sidenband som jag knöt om halsen på kaninen och fäste ett kort i. Det blev mycket uppskattat, dock försvinner ju själva överraskningsmomentet en del.
Man kan även använda sig av tyg om man har någon överbliven remsa i någon kul färg. :)