Dekoration för stor hall
Hej alla pyssliga människor!
jag behöver idéer och inspiration på stora dekorationer som är billiga! Vi ska ha landsutställning för kaniner och behöver dekor som syns i den stora hallen. Temat ska vara blått och gult (svenska flaggan)
Någon som har några bra idéer? :)
Kaniner vikta i origami i gult och blått, hängandes i en stor mobil från taket? Lite material, men stor yta.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Origami vad är det?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Häftiga! Känns bara som att man måste ha ett rätt stort papper?
Det går bra med vanligt papper. När man blir duktig kan man investera i dyra vackra papper.
Jo men tänker om de ska synas lite? :)
Om du kan hitta gula och blå pappersdukar borde de fungera för att göra lite större origami kaniner

Gör pompoms http://www.hemslojd-tidningen.se/zickermans/gor-dina-egna-pom-poms/
Till min fest gjorde vi sånna här av gamla buyggdagböcker som vi hade över på jobbet.
Eller julgransbollar http://www.kalasdags.se/blogs/diy/index.htm?category=107 typ en tredjedel ner på sidan. Jag gjorde sådana i pastellfärger till samma fest som innan. Jag skar A4 papper längst kortsidan, men ni kan ju skära längs långsidan så blir det större bollar. Kasnke kan ni tigga tapeter i rätt färger hos nån snäll tapethandlare?
#8 pompoms har vi planerat men det är dyrt med silkespapper så vi försöker tigga till oss lite sponsrat men det verkar svårt…
Ska kika på det andra :)

Jag har sett jättefina pompoms i tidningspapper, men det kanske inte passar i temat. Funderar på vad det kan finnas för billigt gult och blått material som skulle kunna fungera, men går nog bet på det.
Själv så ville jag ha Dagen industri eller Aftonbladets sportbilaga som är tryckt på rosa papper, men det fanns ingen som kunde ge mig det.
Har ni Ohlssons tyger kan ni gå och se om ni kan hitta nått bra tyg på rea, ibland har de ju galet billiga tyger.
Skulle man kunna göra paneler av pappersbordduk och hänga upp?
Tidningspapperskaniner som ni sprejmålar? Kanske inte behöver spreja hela ens, utan bara spreja öronen och måla dit ett par ögon?