Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ArtClaySilver/ Lera Barnpyssel Bildgalleri Glas/Porslin Handarbeta/Textil/Virka/Sticka Husmorstrix och tips Kurser/Utbildningar/Mässor Kört fast? Råd och tips Ljus Mixed Media Målarböcker för vuxna Månadsteman Mönster OT (Off Topic) Om sajten och iFokus Papperspyssel/Scrapping Pixelart PRP Pyssel till våra djur Smycken Tvålar och skönhet Utomhuspyssel Återvinning & Budget Utmaningar Cafe 60+ Tekniska prylar
Husmorstrix och tips

Julklappstips! Gratis, personliga klappar.

2016-11-28 18:05 #0 av: Eda

Julklappar tycker jag kan vara besvärligt att hitta på, speciellt till personer som har allt!  

Varför inte i stället själv tillverka ett roligt presentkort?
Erbjudandet kan ju gälla precis vad som helst
 t.ex. gardintvätt, hårfärgning, biltransport, snöskottning, bakning, datorhjälp, släktforskning, sy i blixtlås och knappar, sy upp fållar och massor andra saker som just är specifik för den person som behöver hjälpen samt vad givaren är bra på.

I min handikapptips-blogg har jag fler förslag, speciellt inriktat för äldre och personer med funktionsnedsättning.

Min blogg: Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteter
Min blogg:Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning 
Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl
2016-11-30 12:01 #1 av: SusannAlg

Förra julen fick jag ett litet kuvert av min 13 åriga dotter med små lappar i som det stod olika saker hon kunde göra - Massage 15 min, laga mat, städa mitt rum, klia dej på ryggen, fotmassage.... osv. Klart bästa julklappen!!! (Har tom några lappar kvar att utnyttja Gladså det var många lappar)

Anmäl
2016-11-30 23:04 #2 av: Maleficum

Eftersom jag inte gillar julen och ge julklappar och sånt så har jag senaste åren bakat och gjort inlagda ingefärspäron för att ge främst mina morföräldrar (eftersom de ändå envisas med att ge present till mig fast jag sagt att jag inte vill ha).

Fluffiga hälsningar
Hemsida

Deviantart, foton, teckningar och målningar

Anmäl
2016-12-01 10:07 #3 av: Emo

Bra tips. Svårt ibland att hitta på till alla - eller slopa helt och hållet. Skämtar

Släpp in alla presumtiva mottagare i lämplig affär och låt dem själva plocka upp till ett visst värde, så slipper man besvär. Gapskrattar

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.