Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ArtClaySilver/ Lera Barnpyssel Bildgalleri Glas/Porslin Handarbeta/Textil/Virka/Sticka Husmorstrix och tips Kurser/Utbildningar/Mässor Kört fast? Råd och tips Ljus Mixed Media Målarböcker för vuxna Månadsteman Mönster OT (Off Topic) Om sajten och iFokus Papperspyssel/Scrapping Pixelart PRP Pyssel till våra djur Smycken Tvålar och skönhet Utomhuspyssel Återvinning & Budget Utmaningar Cafe 60+ Tekniska prylar
Glas/Porslin

Små kvadratiska spegelbitar/plattor ??

2016-09-14 12:03 #0 av: sammy78

Halloj !

Någon som vet var man kan få tag på små kvadratiska spegelbitar/plattor ?

Vill göra en spegel box

Länk : på ungefär hur jag menar :

http://www.theartofdoingstuff.com/its-dollar-store-weekthe-mirror/

Bitarna kan vara mellan 8*8 - 10*10 cm . alltså inte jätte stora ... men ändå mycket större än mosaikbitar.

Följ länken om du vill se en bild.

Tacksam för alla tips/svar !

Anmäl
2016-09-14 13:03 #1 av: beem

I ett glasmästeri kan du  beställa de mått du önskar.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2016-09-14 15:55 #2 av: sammy78

@ beem

tack för svar ! Glad

Så det finns inte nån hobbybutik eller liknande som har det jag söker ? (fysisk butik eller/och webbutik??)

Blir det inte ganska dyrt om man ska det gjort hos glasmästeri ?

Känns lite onödigt för lite pyssel :/

Verkar vara lätt att få tag på sådana spegelplattor/bitar utomlands (till bra priser)... men svårare eller omöjligt i Sverige ?

Nån som kan tipsa mera om detta ?

Anmäl
2016-09-14 16:00 #3 av: Emo

Kolla i någon affär som säljer porslin. Det kan finnas sådana att ha under prydnadssaker.

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2016-09-22 08:22 #4 av: SusannAlg

Har du en glas-skärare kan du själv skära itu en spegel. Man skär och bräcker isär precis som när man skär glas.

Anmäl
2016-10-03 08:38 #5 av: mariatingsund

De du visade bild på var fasettslipade, många kan skära ut spegelbitar men bara glasmästare kan fasa (eller glassliperi) och det är inte billigt. Det finns säkert stortillverkare i utlandet som är billigare. Om man bara skär spegelbitarna och vill bygga ihop det till en kub, kommer spegelbeleggningen ge fula svarta ränder på hörnen. Så jag är på Emos linje, pröva leta underlägg i spegel. 

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.