Annons:
Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 701 ggr
perssonspotatis
4/23/16, 11:04 PM

Sätta ihop 160 fotografier / minialbum?

Hej!

Jag har printat ca 160 fotografier i storleken 10x10 cm och jag skulle vilja sätta ihop dessa på något bra sätt då jag ska ge bort dem. Bunten blir ca 3,8 cm tjock. Vad jag egentligen är ute efter är ju något typ av minialbum för 10x10 cm foton, men vet någon om det finns några såna för så passa många foton?

Kan man annars göra hål och binda ihop dem? Det kommer ju dock göra det lite svårare att bläddra, men det kanske får duga..

Någon som har tips på hur jag löser detta? Gärna så fort som möjligt för det är brådis :(

Tusen tack på förhand!!

Annons:
Niwa
4/25/16, 10:09 AM
#1

Om jag inte är helt ute o cyklar så har jag gjort en tutorial på minialbum med kuvert här inne . Ta tjockare papper och skär till i den stl du vill ha sidorna + 1-1 1/2 cm på bredden gör sedan så många sidor som du behöver. Sedan viker du så den extra biten så den blir som en flärp och klistrar fast flärpen på nästa sida . hmmm snabb förklaring kollar in efter min lillkille vart in hos dr och ser om du förstått vad jag svamlar om

Hälsa gärna på mig på Facebook.

perssonspotatis
4/25/16, 11:17 AM
#2

Jag tror jag förstår vad du menar..  Men kommer inte detta bli otroligt tjockt om jag förutom fotografierna ska ha tjockt papper mellan varje?

Tack så jättemycket! Dock tror jag nästan mer att jag måste ta hål i kanten på alla fotografier och sedan binda ihop dem på något sätt. Frågan är bara vad som blir bäst.. 

Tack igen!

Niwa
4/25/16, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jo det blir rätt tjockt. kanske laminera korten och sätta ihop? Tänkte så det blir lite skydd åt fotona

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: