Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ArtClaySilver/ Lera Barnpyssel Bildgalleri Glas/Porslin Handarbeta/Textil/Virka/Sticka Husmorstrix och tips Kurser/Utbildningar/Mässor Kört fast? Råd och tips Ljus Mixed Media Målarböcker för vuxna Månadsteman Mönster OT (Off Topic) Om sajten och iFokus Papperspyssel/Scrapping Pixelart PRP Pyssel till våra djur Smycken Tvålar och skönhet Utomhuspyssel Återvinning & Budget Utmaningar Cafe 60+ Tekniska prylar
Återvinning & Budget

Måla på byxor

2015-09-11 10:43 #0 av: [Sotis00]

Hej. Jag har ett par Reagge/rasta byxor här hemma, men jag vill inte att dem ska se ut som reagge byxor. Så jag undrar om ni vet om jag kan måla över det gröna och röda strecken svarta och så målar jag de gula strecket vit. Där uppe så ser ni hur dem ser ut.  

Anmäl
2015-09-11 10:46 #1 av: Emo

Det är kanske enklare att sy över med band i lämplig färg.

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2015-09-11 10:46 #2 av: [Sotis00]

#1 jag tycker det är lite jobbigt. Funkar det inte med textilfärg?

Anmäl
2015-09-11 10:51 #3 av: Marinas Mix

Beror på vad det är för material. Jag färgade en beige blus , men textilfärgen fäste inte på själva sytråden, det blev visserligen en fin detalj, men ändå inte som jag tänkt mig.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärdinna på Pärlpyssel & Pyssel  *Min blogg*

Anmäl
2015-09-11 19:21 #4 av: [Sotis00]

#3 Byxan har 65% bomull och 35% polyster. Synd att det inte fäste precis som du ville ha det.. jag ska testa och se om det fäster

Anmäl
2015-09-11 19:47 #5 av: anki1

Bäst att sy /klistra (textillim) på ett band.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

WWW.jabbo.se /pyssliga Anki

Anmäl
2015-09-15 12:21 #6 av: beem

Jag frågade på Pandruo ang. att måla över ett bomullsband som var rött. Jag ville måla blått. De sa att det är svårt att lyckas med det.  Färgen täcker inte bra. Deras förslag var att med textillim sätta ett nytt band över.

Om det är syntet i materialet brukar det vara svårt att färga.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2015-09-17 10:13 #7 av: [Sotis00]

Vad menar ni för band? #6 , #5 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.