Annons:
Etiketterpapperspysselscrapping
Läst 2311 ggr
Silver83
6/12/15, 9:58 PM

Var hittar ni pysselgrejer?

Var köper ni era pysselgrejer? Tänkte på papper, stickers, pärlor/beads, osv. Några bra tips på var man kan hitta kul grejer?

Spelar ingen roll om det är fysiska affärer eller internetbutiker. Vill bara få lite inspiration vart jag ska vända mig och vad det finns för grejer. Tycker inte jag får tag i det jag vill… Även om jag alltid lyckas plocka på mig både det ena och det andra i affärerna 😃

Annons:
[AmandaBorg]
6/12/15, 10:11 PM
#1

Skapamer.se och ebay gillar jag. 👍

Tarotstollan
6/12/15, 10:18 PM
#2

Jag köper på Magnolia eller Panduro.
http://magnolia.nu/wp13/

Fast det var länge sedan jag var på Magnolia.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silver83
6/12/15, 10:25 PM
#3

#2. Aldrig hört talas om Magnolia, men såg nu att det finns en (kanske enda affären) i Borås! Blir nog ett besök dit nästa vända 🙂

Tarotstollan
6/12/15, 10:38 PM
#4

#3. Ja, det är en kul liten affär att titta runt i och köpa också naturligtvis. Det är bara lite jobbigt med deras öppet tider, inte alltid det stämmer med de andra affärerna i Knalleland.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silver83
6/12/15, 10:41 PM
#5

#4. Ja, jag såg det. Man får väl planera resan efter när de har öppet 😉Blir alltid lite besviken när man kommer fram till en affär man "längtat efter" och så är den stängd..

Silver83
6/12/15, 10:42 PM
#6

#4. Saknar för övrigt Tiimari som låg där förr också. Vet inte varför de försvann 😐

Annons:
Tarotstollan
6/12/15, 11:19 PM
#7

Jag googlade Timari för jag kände inte igen namnet, den kanske låg nere i centrum. Det stod att vissa skulle ingå i Gallerix och de var tydligen inte lönsamma i Sverige, så många skulle läggas ner för gott men detta måste ju skett för länge sedan för även Gallerix har ju försvunnit för flera år sedan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silver83
6/12/15, 11:53 PM
#8

#7 Låg i Knalleland. Kommer inte ihåg vad huset heter… Men förr (har inte varit i Knalleland på ett tag) så låg nån såndär godis och video affär precis bredvid. Tiimari låg i hörnet.

Hade ingen aning om att de skulle gå ihop med Gallerix, men synd att båda försvunnit. Saknar båda affärerna 😕

Tarotstollan
6/13/15, 12:34 AM
#9

Det är möjligt att den funnits där men jag kommer inte ihåg, det kommer så många affärer hela tiden och efter ett tag så är de borta.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
6/13/15, 5:00 AM
#10

Tiger finns kanske inte där du bor, inte än, annars är det en mycket trevlig affär med massor av pysselgrejor till hyfsat (lågt) pris.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
6/13/15, 8:28 AM
#11

Tiimari var en mycket trevlig affär, men det var många år sedan den försvann😭
Lagerhaus har väl lite pysselgrejer och EKO har en del. Sedan kan man hitta på Ö&B också.
MAXI har  ibland en del trevliga pysselsaker

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Silver83
6/13/15, 2:52 PM
#12

#10 Är det TGR du menar? Eller finns det nån annan Tiger?

#11 Lagerhaus, Eko och Ö&B har jag inte ens tänkt på! Tack 🙂Maxi däremot kan jag tänka mig har en del, måste kika!

Emo
6/13/15, 3:15 PM
#13

#12 Javisst är det T(i) G(e)R jag menar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Silver83
6/13/15, 3:18 PM
#14

#13 Kanon. Har ingen här där jag bor, men får leta upp närmaste eller kika när jag är iväg nånstans. Antar att de inte har nån webshop?

Emo
6/13/15, 3:35 PM
#15

#14 De säljer bara i sina fysiska butiker. De är väl värda ett besök.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Silver83
6/13/15, 7:47 PM
#16

#15 Attans. Blir en liten roadtrip då 😉

Upp till toppen
Annons: